Yaratıcı Öğrenciler
“Çocuklar doÄŸal olarak meraklıdır. ÖÄŸrenmeye teÅŸvik etmek meraklarını canlı tutmak demektir. Uygulamalı, sorgulamaya dayalı öÄŸrenmenin bu kadar güçlü olmasının sebebi budur. Uzman öÄŸretmenler, öÄŸrencilerin sormadıkları sorulara cevap vermek yerine keÅŸfetme istediklerini arttıracak soruları sormaları için onları harekete geçirir.”
EÄŸitimci, danışman, yazar Sir Kenneth Robinson’ın “Yaratıcı ÖÄŸrenciler” kitabında böyle anlatıyor doÄŸuÅŸtan öÄŸrenme meraklısı olan çocuklarımızı. 2003'te sanata verdiÄŸi hizmetlerden dolayı Kraliçe II. Elizabeth tarafından ÅŸövalyelik niÅŸanı veriliyor. “Okullar yaratıcılığı öldürüyor” adlı Ted konuÅŸması sonrasında sesini daha fazla kiÅŸiye duyurmayı baÅŸarıyor.
Ted konuşması linkinine buradan ulaşabilirsiniz.
https://www.ted.com/talks/sir_ken_robinson_do_schools_kill_creativity?language=tr
Kitapta, görev için gittikleri okullarda fark yaratan öÄŸretmenler… Akademik sınavlarda son sıralardayken, öÄŸretmenlerin sorunları tespit edip müdahale etme, çözüm üretme cesaretini sergileyerek baÅŸarıya ulaÅŸtıklarını anlatan örneklerle dolu bir #kitap. Bu nedenle özellikle eÄŸitimle ilgilenenlerin okuması gereken bir kitap olduÄŸunu düÅŸünüyorum.
Sanayi Devrimi’nin iÅŸgücü ihtiyacını karşılamak üzere kurulan “standart eÄŸitim” ve 21. Yüzyılın farklı koÅŸullarına bu “standart eÄŸitim” in cevap veremediÄŸinden bahsediyor çoÄŸunlukla. Her çocuÄŸun farklı kiÅŸisel özelliklerinden, ilgilerinden dolayı kiÅŸiye özel eÄŸitimin olması gerektiÄŸini savunuyor Dr. Ken Robinson. Erken çocukluk döneminden lisenin bitimine kadar uzanan eÄŸitim sürecini, olumlu veya olumsuz örnekleriyle ele alıyor.
“PISA sınavlarında baÅŸarılı olan ülkelerden Singapur, Güney Kore ve Finlandiya, öÄŸretmenleri için çok yüksek bir hedef oluÅŸturuyor. Sadece öÄŸretmenlikle ilgili belli öÄŸretileri deÄŸil aynı zamanda öÄŸrencilerle iletiÅŸim kurmak, mentorluk yapmak, bir sınıfı yönetmek, yetenekleri deÄŸerlendirmek gibi yoÄŸun bir eÄŸitim gerektiren bu mesleÄŸin bir parçası olmak için öÄŸretmenler son derece titiz bir süreçten geçiyorlar” diyor. Hep konuÅŸulan Finlandiya eÄŸitim sistemiyle ilgili tespitlerine de yer verilmiÅŸ detaylı bir ÅŸekilde.
Ä°novatif düÅŸüncelerden bahsederiz ya hep iÅŸte 21. Yy. baÅŸarıları için 2008 yılında IBM, kurum liderlerinin personellerde en çok ne tür özellikler aradıklarına dair araÅŸtırma yayımlanmış. Seksen ülkede bin beÅŸ yüz liderle görüÅŸmüÅŸler. Öncelikli iki alan ortaya çıkmış:
- DeÄŸiÅŸikliklere uyum saÄŸlayabilme.
- Yeni fikirler üretebilme.
EÄŸitimle uzaktan yakından herkesin bir ilgisi olduÄŸunu ve insanların eÄŸitimle ilgili 3 seçeneÄŸinin olduÄŸunu belirtiyor yazar
- Sistem içinde deÄŸiÅŸiklikler yapabileceÄŸimizi
- DeÄŸiÅŸiklik yapması için sisteme baskı yapabileceÄŸimizi ya da
- Sistem dışında inisiyatif alabileceğimiz
ÅŸeklinde özetliyor konuyu.
Evet, siz hangisini tercih ediyorsunuz? Bu kitabı okuduÄŸunuz anda bile en azından kendi çevrenizde bazı deÄŸiÅŸiklikler yapmaya çalışacağınıza inanıyorum. Keyifli okumalar.
Yorum yap