İkinci Dil Öğretimine Ne Zaman Ve Hangi Durumlarda Başlamak Uygundur?

 

Ä°kinci dil öÄŸretimine ne zaman ve hangi durumlarda baÅŸlamak uygundur?

Erken çocukluk döneminde ikinci dilde ÅŸarkılar, hikayeler dilin daha rahat öÄŸrenilmesini saÄŸlar. Bu dönemde beyin yeni ÅŸekillendiÄŸi, saÄŸ ve sol beyin olgunlaÅŸmadığı için daha doÄŸal ÅŸekilde zorlanmadan, çok büyük bir çaba harcamadan öÄŸrenebilir. Ä°kinci dili daha akıcı kullanabilir.

Anne babaların çocuÄŸu hazır olamadan anaokuluna baÅŸlatması özellikle de iki dilli bir anaokuluna baÅŸlatması yanlış bir karar olabilir. ÇocuÄŸun duygusal geliÅŸimi, duygusal baÄŸ kurması, kendini güvende hissetmesi her ÅŸeyden önemlidir. Dil öÄŸrenmesine takılıp çocuÄŸun duygusal geliÅŸimini ihmal edersek çocuÄŸun geliÅŸiminde gerilik oluÅŸur ve psikolojisi bozulabilir.

Bu nedenle ikinci dil konusunda çok ısrarcı olmadan çocuÄŸun dile yatkınlığını göz önünde bulundurarak çocuÄŸun ikinci dili oyun yolu ile keÅŸfetmesi saÄŸlanabilir. EÄŸer ikinci dili anaokulunda öÄŸrenecekse ilk yıl çocuÄŸun normal bir anaokuluna gidip öz güvenin geliÅŸmesi ve okula alışması saÄŸlanmalıdır. Anaokulu veya kreÅŸin ikinci yılında ise çocuÄŸun genel geliÅŸimi deÄŸerlendirilerek çift dilli anaokuluna gitmesi saÄŸlanabilir. Her çocuÄŸun geliÅŸimi farklı olduÄŸu için bu konuda uzman bir pedagogdan destek almak daha saÄŸlıklı olacaktır.

ÇocuÄŸun duygusal problemleri varsa veya geliÅŸiminde gerilik varsa öncelik çocuÄŸun geliÅŸimi olmalıdır. Dört duvar arasında sosyalleÅŸmeden izole büyüyen çocuklar bırakın ikinci dili ana dilinde bile iletiÅŸim kuramıyorlar. GeliÅŸimlerinde ciddi problemler oluÅŸuyor. Bu çocukların çoÄŸu yaygın geliÅŸimsel bozukluk tanısı alıyor. Zaten bu tanıyı alan çocuklar ikinci dili öÄŸrenemezler ve ikinci dili öÄŸretmeye çalışmak bu çocukların daha fazla içine kapanmaları, öÄŸrenmeye kendilerini kapatmaya yol açar. Normal geliÅŸimi olan çocuklarda ise dikkat edilmesi gereken çocuÄŸun bir yetiÅŸkine (anne, baba, bakıcı, vb.) saÄŸlıklı baÄŸlanması, kendini rahat ifade edebilmesi, kendine güvenmesi yeterlidir. Anne babalar çocuÄŸu yavaÅŸ yavaÅŸ çocuk ÅŸarkıları, hikayeler ve çizgi filmlerle anaokulundan önce ikinci dile yatkınlık geliÅŸtirmesini saÄŸlayabilirler.

ÇocuÄŸunuza doÄŸru zamanda yabancı dil eÄŸitimi vermeniz dileÄŸiyle…

Yazar Hakkında

/images/2.png

Bahar ANKIN

Almanca Öğretmeni

Yazarın tüm makaleleri

Yorum yap