DEVLET ANAOKULLARINDA SÄ°STEM
Projemize baÅŸladığımızdan bu yana birçok anaokulu ile ilgili eÄŸitim sistemini, sınıf mevcudunu, yemek düzenini, eÄŸitimde görevli öÄŸretmenleri gibi konuları ele alarak sizlerin incelemesini saÄŸladık. Bu okullarımızla görüÅŸmelerimiz devam ederken birde devlet anaokullarında sorularımızın cevaplarını aradık. Bugünkü yazımda çeÅŸitli devlet anaokullarında görevli arkadaÅŸlarımdan edindiÄŸim bilgilere yer vermek istedim. Keyifli okumalar.
Devlet anaokulları ve anasınıflarında çocukların geliÅŸim düzeylerine uygun, kazanım ve göstergeler temel alınarak hazırlanan eÄŸitim programı uygulanmaktadır. Bağımsız anaokullarında 36-72 ay arasındaki çocuklar, ilkokul bünyesindeki anasınıflarında ise 48-72 ay arasındaki çocuklar eÄŸitim görebilmektedir.
Bir sınıftaki öÄŸrenci sayısının 10’dan az yirmiden fazla olmaması gerekir. Çocuk sayısı fazla olduÄŸu taktirde ikinci bir sınıf oluÅŸturulur. Tek anasınıflarında sınıf kapasitesi de dikkate alınarak bu sayı 25 e kadar çıkarılabilir.
4 yıllık okul öncesi eÄŸitim bölümü lisans mezunu olan öÄŸretmenler, sınıf içerisinde tek başına çalışır. Bağımsız anaokullarının bazılarında ÅŸartlara göre yardımcı personel bulunabilir. Meslek liselerinden veya üniversitelerden gelen stajyer öÄŸrenciler anaokullarına kabul edilebilirler.
ÖÄŸretmenler eÄŸitim programlarını, sınıf içerisindeki çocukların farklı geliÅŸimsel özelliklerine ve ÅŸartlara göre düzenlemektedir. Çocukların sosyal biliÅŸsel, duygusal, fiziksel özellikleri dikkate alınarak algıları açık katılımcı ve özgüvenli bireyler olması hedeflenmektedir. EÄŸitim oyun temellidir. EÄŸitim planlarında pasif ve hareketli etkinlikler Türkçe, oyun, fen ve doÄŸa, büyük gurup, küçük gurup etkinlikleri dengeli bir ÅŸekilde yer almaktadır.
Son yıllarda aileler eÄŸitime dahil edilmeye çalışılmakta bu amaçla günlük planların içerisine aile katılımı etkinlikleri alınmaktadır.
Sınıflarda özel gereksinimli çocuklar için kaynaÅŸtırma eÄŸitimi yapılmaktadır (Bu baÅŸka bir yazının konusu olarak ele alınacaktır.)
Anasınıflarında ikili eÄŸitim (sabahçı- öÄŸlenci) yapılması esastır. Ancak normal eÄŸitim yapılan ve ikinci gurup oluÅŸturacak kadar öÄŸrencisi olmayan okullarda tam gün eÄŸitim yapılabilir.
Okullarda beslenme konusunda belli baÅŸlı birkaç uygulama bulunmaktadır. Her öÄŸretmen velilerle ortak karar alarak bunlardan birini uygulamaktadır. 1. Yöntem: Haftalık, hatta aylık belirli liste hazırlanır ve her çocuk listedeki beslenmeyi getirir. 2. Yöntem: Beslenmeyi veliler sırayla, her gün aynı saatte bir veli olacak ÅŸekilde getirir. 3. Yöntem: Åžartları elveriÅŸli olan (mutfak, yardımcı eleman vs.) okullarda beslenme okulda hazırlanabilir.
Milli bayramlar tüm okulla birlikle kutlanırken, hayvanları koruma günü gibi özel günler, sınıf içerisindeki günlük plana dahil edilerek etkinlikler düzenlenir. Okullarda günübirlik sosyal aktiviteler de düzenlenmektedir ( sinema, tiyatro, güncel konulara göre çevre gezileri vb.).
Okulun bulunduÄŸu çevrenin sosyo-ekonomik ÅŸartlarına göre 40 TL’den baÅŸlamak üzere belirli miktarda bir aidat ödenmesi gerekmektir. Veliler bu parayı ister sene başında toplu isterlerse de aylık ödemeler ÅŸeklinde yapabilmektedir.
Okul Öncesi EÄŸitim Bir Alternatif DeÄŸildir Haktır, ÇocuÄŸunuzu Bu Hakkından Alıkoymayın.
Yorum yap