DEVLET ANAOKULLARINDA SİSTEM

Projemize başladığımızdan bu yana birçok anaokulu ile ilgili eğitim sistemini, sınıf mevcudunu, yemek düzenini, eğitimde görevli öğretmenleri gibi konuları ele alarak sizlerin incelemesini sağladık. Bu okullarımızla görüşmelerimiz devam ederken birde devlet anaokullarında sorularımızın cevaplarını aradık. Bugünkü yazımda çeşitli devlet anaokullarında görevli arkadaşlarımdan edindiğim bilgilere yer vermek istedim.  Keyifli okumalar.

Devlet anaokulları ve anasınıflarında çocukların gelişim düzeylerine uygun, kazanım ve göstergeler temel alınarak hazırlanan eğitim programı uygulanmaktadır. Bağımsız anaokullarında 36-72 ay arasındaki çocuklar, ilkokul bünyesindeki anasınıflarında ise 48-72 ay arasındaki çocuklar eğitim görebilmektedir.

Bir sınıftaki öğrenci sayısının 10’dan az yirmiden fazla olmaması gerekir. Çocuk sayısı fazla olduğu taktirde ikinci bir sınıf oluşturulur. Tek anasınıflarında sınıf kapasitesi de dikkate alınarak bu sayı 25 e kadar çıkarılabilir.

4 yıllık okul öncesi eğitim bölümü lisans mezunu olan öğretmenler, sınıf içerisinde tek başına çalışır. Bağımsız anaokullarının bazılarında şartlara göre yardımcı personel bulunabilir. Meslek liselerinden veya üniversitelerden gelen stajyer öğrenciler anaokullarına kabul edilebilirler.

Öğretmenler eğitim programlarını, sınıf içerisindeki çocukların farklı gelişimsel özelliklerine ve şartlara göre düzenlemektedir. Çocukların sosyal bilişsel, duygusal, fiziksel özellikleri dikkate alınarak algıları açık katılımcı ve özgüvenli bireyler olması hedeflenmektedir. Eğitim oyun temellidir. Eğitim planlarında pasif ve hareketli etkinlikler Türkçe, oyun, fen ve doğa, büyük gurup, küçük gurup etkinlikleri dengeli bir şekilde yer almaktadır.

Son yıllarda aileler eğitime dahil edilmeye çalışılmakta bu amaçla günlük planların içerisine aile katılımı etkinlikleri alınmaktadır.

Sınıflarda özel gereksinimli çocuklar için kaynaştırma eğitimi yapılmaktadır (Bu başka bir yazının konusu olarak ele alınacaktır.)

Anasınıflarında ikili eğitim (sabahçı- öğlenci) yapılması esastır. Ancak normal eğitim yapılan ve ikinci gurup oluşturacak kadar öğrencisi olmayan okullarda tam gün eğitim yapılabilir.

Okullarda beslenme konusunda belli başlı birkaç uygulama bulunmaktadır.  Her öğretmen velilerle ortak karar alarak bunlardan birini uygulamaktadır. 1. Yöntem: Haftalık, hatta aylık belirli liste hazırlanır ve her çocuk listedeki beslenmeyi getirir. 2. Yöntem: Beslenmeyi veliler sırayla, her gün aynı saatte bir veli olacak şekilde getirir. 3. Yöntem: Şartları elverişli olan (mutfak, yardımcı eleman vs.) okullarda beslenme okulda hazırlanabilir.

Milli bayramlar tüm okulla birlikle kutlanırken, hayvanları koruma günü gibi özel günler, sınıf içerisindeki günlük plana dahil edilerek etkinlikler düzenlenir. Okullarda günübirlik sosyal aktiviteler de düzenlenmektedir ( sinema, tiyatro, güncel konulara göre çevre gezileri vb.).

Okulun bulunduğu çevrenin sosyo-ekonomik şartlarına göre 40 TL’den başlamak üzere belirli miktarda bir aidat ödenmesi gerekmektir. Veliler bu parayı ister sene başında toplu isterlerse de aylık ödemeler şeklinde yapabilmektedir.

Okul Öncesi Eğitim Bir Alternatif Değildir Haktır, Çocuğunuzu Bu Hakkından Alıkoymayın.  

Yorum yap