Fark Eğitim Kurumları

Sohbetin en güzel çocuk, sohbetin en güzeli eğitim, sohbetin en güzeli kitap, sohbetin en güzeli hayata renk katmak, fark yaratmak. Önce bir velilerinden dinledim kendilerini nasıl fark yarattıklarını sonra gittim tanıştım, çocuklar için nasıl güzel bir ortam oluşturduklarını, gözlemledim. İçten, sıcacık hepsi kol kanat germişler çocuklara, çalışmayı sevdirmişler başarı böyle gelmiş aslında, adım adım. Şimdi Fark Eğitim kurumları’ nı biraz daha yakından tanıyalım bakalım başarılarının sırrı neymiş?

Bize biraz etüt merkezi’ nizden bahseder misiniz?

Fark Eğitim Kurumları, aslında eğitim sistemimizdeki bir sıkıntının sonucudur. Peki, bu sıkıntı nedir?  Eğitim sistemimizdeki genel sıkıntı iyi öğrenci ve kötü öğrenci ayrımıdır. Başarılı öğrenci gözde olur ve her zaman özel ilgi görür. Biz bu ayrımı ortadan kaldırmak için yola çıktık. Her bireyin ayrı özellikleri olduğunu ve her bireye faklı yaklaşılması gerektiğini düşünerek bir akşam yemeğinde toplandık. İki saatlik yoğun bir toplantının ardından, her şey belirlenmişti. Bu kadar hızlı olmasının sebebi, şu an ortaklarım olan Cemil Saygın Ünal’ın ve Murat Biçen’ in benimle aynı fikirde olmasıydı. Bu gidişat üçümüzü yeterince rahatsız ediyordu ve biz kendi eğitim modelimizi yansıtmak istiyorduk. Düşüncelerimizi somut eyleme döktük, düşünce olarak her şeyi oturttuğumuz için süreç çok hızlı oldu. Bu süreçte yapmayın, kurulu düzeniniz var, bozmayın diyen arkadaşlarımız oldu. Hatta hiç beklemediğimiz kişilerden ortaklık teklifleri dahi aldık. (Bu bizim için çok ilginç bir durumdu.) Ama biz kimseyi karıştırmadan yapacaktık ve öyle oldu. Kurumumuzda herkes mutlu. Başarısı yüksek olan çok öğrencimiz var, başarısı düşük olan öğrencimizde var ama herkes mutlu ve hedefleri doğrultusunda ilerliyor.

Nasıl bir eğitim sistemi uyguluyorsunuz?

Çocuklarımızı yoğun bir ders programıyla yormuyoruz. Günde en fazla altı saat ders yazıyoruz. Bunu da ardı ardına yazmıyoruz. Ders aralarına kütüphane saati yazıyoruz. (İki saat ders bir saat kütüphane) öğrenci ne öğrendiğini bilsin, eksiğini görüp kendi kontrolünü sağlasın istiyoruz. Bir branştan dört kitap aldırıp işlenen konunun tüm kitaplardan bitirilmesini sağlıyoruz. Bunu branş öğretmeniyle koordineli bir şekilde yapıyoruz. Bu sistem ağustosla birlikte eylül sonuna kadar devam ediyor. Öğrenciye sorumluluk yüklendikten sonra öğretmenlerimize öğrenci sorumluluğu veriyoruz. (öğrenci kontrolü, bireysel danışma, kitap kontrolü vb.) Daha sonra üç kurucu öğrenci değerlendirmesi yapıp en iyi verimi elde etmeye çalışıyoruz. Gerçek şu ki bu soru, bizim çıkış noktamız. Sonuç olarak bizde her öğrenci farklıdır ama her öğrencimize eşit yaklaşırız. Üç kurucu da tüm sınıfların dersine girer, durumu etüt eder keza öğretmenlerimiz de öyle. Kurumumuzda eşitsizlik söz konusu değildir.

Sınıflarınız kaçar kişilik?

Sınıflarımız altı kişilik olup yedinci kişiye asla yer vermiyoruz. Gerekirse tek kişilik sınıf açıyoruz ama yedinci kişiyi sınıfa almıyoruz.

 Rehber öğretmeniniz var mı?

Rehber öğretmenimiz yok ama kıymetli bir velimiz var, bu işin uzmanı. Konuşmacı olarak kendisinden rica ettik bizi hiç kırmadı bu zamana kadar.

 Merkezinizde hangi sınıf düzeyinde eğitim veriyorsunuz?

11,  12.sınıf ve mezun öğrenciler.

Çalışma günleriniz ve saatleriniz hakkında bilgi alabilir miyiz?

Sabah 09.20-20.00

Salı, Çarşamba, Perşembe, Cuma, Cumartesi

Kurumumuzda her pazartesi deneme sınavı uyguluyoruz.

Öğretmenlerimize de gün boyu ders yazmıyoruz. Sağlam kafa, sağlam vücutta bulunur.

Merkezinizi diğer merkezlerden ayıran en önemli özelliği nedir?

Somut bir cevabı yok J Ama bunu, bizi tecrübe ettikçe anlıyor kıymetli velilerimiz.

Yaz kurslarınız var mı?

11.sınıf öğrencilerimiz, dönem içinde TYT derslerini alıyor zaten. Buna takviye olarak yaz döneminde iki haftalık kamp imkanı sunuyoruz öğrencilerimize. Onun dışında yaz kursumuz yok. Zaten 30 Haziran’da tatil veriyoruz, 1 Ağustos’ta başlıyoruz.

Gelecek yıl için sınava hazırlanan çocuklara ve ailelere ne gibi tavsiyelerde bulunursunuz?

Maddi kaygı genel olarak herkesin sorunu. Bu noktada veliler, öğrencinin kendi istediği bölümü değil de velinin kendini iyi hissedeceği ya da gövde gösterisine döndüreceği bölüm istiyor. Bu bilinen en büyük yanlıştır. Naçizane fikrimiz veli-öğrenci-kurum işbirliği içerisinde öğrencinin geleceğine yön vermesidir. Mesleklere yönelik seminerlerle bu yükü hafifletiyoruz. Sınav süreci baskıyla olmaz. Bu süreç, ciddi kurum ve kadro işidir. Biz öğrencilerimizin evdeki sorumluluğunu veliye yüklemiş durumdayız. Eşgüdümlü giderek süreci en verimli şekilde atlatıyoruz. Kısacası veli kurumla sürekli iletişim içinde olmalı. Öğrenci ve kurum baskı altında tutulmamalı.

İLETİŞİM

Adres: Adnan Kahveci Bulvarı Cemil Kaya Apt.Asma Kat Çukurova/ADANA

Tel: 03222321414 05550991918

Facebook: csmfark

İnstagram: https://www.instagram.com/csmfark/?hl=tr

GÖRSELLER

 

 

Yazar Hakkında

/images/manolya-1.png

Manolya GÜMÜŞAY

Eğitim Koçu

annerehberi.com.tr yazarı

Yazarın tüm makaleleri

Yorum yap