Web Eğitim Araçları

Web 2.0, kullanıcıların içerik geliştirebildiği, birbirleriyle işbirliği yapabildiği, kullanıcılar arasında bilgi ve fikir alışverişini destekleyen ikinci kuşak web platformu olarak tanımlanmaktadır (McLoughlin & Lee, 2007 ). Kullanıcıların bilgi almasına, bilgi vermesine, bilgi üretmesine ve bilgi paylaşmasına olanak sağlayan, kullanıcıların aktif bir durumda olduğu web sitesi teknolojisine Web 2.0 Teknolojisi denir.

2000 yılından sonra doğan çocuklarımıza Z kuşağı çocuklar diyoruz bildiğiniz gibi. Daha dijital, teknolojik herhangi bir yeni teknolojiye oldukça kolay uyum sağlayabilen, bireyselliklerinin fazla ön planda olduğu çocuklardan bahsediyoruz. Teknolojinin içinde doğup büyüyen çocuklarımızın öğrenme şekillerinin de değiştiğini kabul etmeliyiz. İşte web 2.0 araçları bizlere bu çocuklarımızın aktif ve katılımcı uygulamalar eşliğinde teknolojinin imkanlarından faydalanarak onlara istedikleri öğrenme ortamını oluşturmamıza yarayan araçlar aslında.

Bunlar görsel, video veya ses düzenleme araçları, hikaye oluşturma araçları, anket araçları gibi web üzerinden kullanabileceğiniz çeşitli araçlardır. Web 2.0 araçları her ne kadar genellikle eğitimcilerin kullanması gereken platformlar olarak düşünülse de ben çocuklarımızın da bu araçları kullanarak yaratıcı içerikler üretmesi için kullanılabileceğini düşünmekteyim.

21. yy da başarının anahtarı farklı düşünebilen ve tasarım yapabilen çocuklarda olacak. Çocuklarda 21. YY için en ön planda olacak özellik tek kelime ile söyleyecek olursak “TASARIM” kelimesi olacak.

İşte tamda bu nedenle çocuklarımızın bu teknolojik üretme araçları ile erken yaşta tanıştırılarak hem yaratıcılıklarını geliştirilebilir hem de farklılaşmış öğrenme biçimlerini destekleyerek öğrenmelerine katkı sunmuş oluruz.

“Canva” da görsel tasarım yapabilen, “procreate” le kendi karakterlerini oluşturabilen, “wattpad” de kendi hikkayesini yazabilen, “Educandy” de başka öğrencilerin ingilizce dil gelişimleri için web tabanlı oyunlar tasarlayabilen, ya da istediğiniz videoları birleştirebilen, sunum hazırlayabilen çocuklardan bahsediyoruz. Çocuklarımız sunulan bu uygulamaları kullanarak telefonu ya da bilgisayarı eline aldığında sadece oyun oynayarak tüketen değil (tüketici), üreten çocuklar konuma da geçmiş oluyorlar.

Bizler bu araçların neler olduğunu ne kadar iyi bilirsek teknolojiyi her zaman ne kadar iyi kullandıklarını söylediğimiz çocuklarımıza araştırmaları ve üretmeleri için o kadar yardımcı olabiliriz.

Web 2.0 teknolojisini merak ettiyseniz https://www.webegitimaraclari.com/web-2-0-teknolojisi/ bu adresten bilgi edinebilir, araçların detaylı bir şekilde anlatımlarını ise youtube dan izleyebilirsiniz.

 

Yazar Hakkında

/images/manolya-1.png

Manolya GÜMÜŞAY

Eğitim Koçu

annerehberi.com.tr yazarı

Yazarın tüm makaleleri

Yorum yap