Web Eğitim Araçları
Web 2.0, kullanıcıların içerik geliÅŸtirebildiÄŸi, birbirleriyle iÅŸbirliÄŸi yapabildiÄŸi, kullanıcılar arasında bilgi ve fikir alışveriÅŸini destekleyen ikinci kuÅŸak web platformu olarak tanımlanmaktadır (McLoughlin & Lee, 2007 ). Kullanıcıların bilgi almasına, bilgi vermesine, bilgi üretmesine ve bilgi paylaÅŸmasına olanak saÄŸlayan, kullanıcıların aktif bir durumda olduÄŸu web sitesi teknolojisine Web 2.0 Teknolojisi denir.
2000 yılından sonra doÄŸan çocuklarımıza Z kuÅŸağı çocuklar diyoruz bildiÄŸiniz gibi. Daha dijital, teknolojik herhangi bir yeni teknolojiye oldukça kolay uyum saÄŸlayabilen, bireyselliklerinin fazla ön planda olduÄŸu çocuklardan bahsediyoruz. Teknolojinin içinde doÄŸup büyüyen çocuklarımızın öÄŸrenme ÅŸekillerinin de deÄŸiÅŸtiÄŸini kabul etmeliyiz. Ä°ÅŸte web 2.0 araçları bizlere bu çocuklarımızın aktif ve katılımcı uygulamalar eÅŸliÄŸinde teknolojinin imkanlarından faydalanarak onlara istedikleri öÄŸrenme ortamını oluÅŸturmamıza yarayan araçlar aslında.
Bunlar görsel, video veya ses düzenleme araçları, hikaye oluÅŸturma araçları, anket araçları gibi web üzerinden kullanabileceÄŸiniz çeÅŸitli araçlardır. Web 2.0 araçları her ne kadar genellikle eÄŸitimcilerin kullanması gereken platformlar olarak düÅŸünülse de ben çocuklarımızın da bu araçları kullanarak yaratıcı içerikler üretmesi için kullanılabileceÄŸini düÅŸünmekteyim.
21. yy da baÅŸarının anahtarı farklı düÅŸünebilen ve tasarım yapabilen çocuklarda olacak. Çocuklarda 21. YY için en ön planda olacak özellik tek kelime ile söyleyecek olursak “TASARIM” kelimesi olacak.
Ä°ÅŸte tamda bu nedenle çocuklarımızın bu teknolojik üretme araçları ile erken yaÅŸta tanıştırılarak hem yaratıcılıklarını geliÅŸtirilebilir hem de farklılaÅŸmış öÄŸrenme biçimlerini destekleyerek öÄŸrenmelerine katkı sunmuÅŸ oluruz.
“Canva” da görsel tasarım yapabilen, “procreate” le kendi karakterlerini oluÅŸturabilen, “wattpad” de kendi hikkayesini yazabilen, “Educandy” de baÅŸka öÄŸrencilerin ingilizce dil geliÅŸimleri için web tabanlı oyunlar tasarlayabilen, ya da istediÄŸiniz videoları birleÅŸtirebilen, sunum hazırlayabilen çocuklardan bahsediyoruz. Çocuklarımız sunulan bu uygulamaları kullanarak telefonu ya da bilgisayarı eline aldığında sadece oyun oynayarak tüketen deÄŸil (tüketici), üreten çocuklar konuma da geçmiÅŸ oluyorlar.
Bizler bu araçların neler olduÄŸunu ne kadar iyi bilirsek teknolojiyi her zaman ne kadar iyi kullandıklarını söylediÄŸimiz çocuklarımıza araÅŸtırmaları ve üretmeleri için o kadar yardımcı olabiliriz.
Web 2.0 teknolojisini merak ettiyseniz https://www.webegitimaraclari.com/web-2-0-teknolojisi/ bu adresten bilgi edinebilir, araçların detaylı bir ÅŸekilde anlatımlarını ise youtube dan izleyebilirsiniz.
Yorum yap