Fijital Z Kuşağı

Dijital mi fiziksel mi? Yoksa her iki terimi barındıran Fijital mi? Peki, Z kuşağı hangisini tercih ediyor dersiniz? İşte Z Kuşağının  tercihlerini ve bu konuyu ele alan iki kitap incelendiğinde ortaya çıkan sonuçları paylaşmak istiyorum sizlerle.

Günümüzde bir şeyi ya dükkandan ya da internet üzerinden alabiliyorsunuz. Bir not kaleme alıp tarayıcıdan yollaya biliyor ya da bilgisayara geçirip e-mail atabiliyorsunuz. Ofisinize gidip çalışabiliyor ya da uzaktan telefonla bağlanabiliyorsunuz. Ve bunun gibi bir sürü şey artık mümkün. Seçeneklerinizin olması güzel ama bu birçok tartışmayı da tetikledi doğal olarak bu tartışmaların amacı hangi çözümün daha iyi olduğunu duymak. Fiziksel mi dijital mi?
Z kuşağının büyük farkı ikisi arasında bir çizgiyi görmeyişi...
Z kuşağı sadece her fiziksel unsurun bir dijital karşılığı olduğu bir dünya tanıdı. Ve bu dünyada ikisinden birini seçme durumu yok. Burası ikisinin büyülü bir bileşimi.

Z kuşağının büyüdüğü dünyadaki en büyük taksi şirketinin gerçek taksileri yok (UBER)
En büyük konaklama sağlayıcısının kendi gayrimenkulü yok (Airbnb)
En büyük telefon şirketlerinin telekomünikasyon altyapısı yok (Skype)
En popüler sosyal medya sahibi kendi içeriğini üretmiyor (Facebook)
En hızlı büyüyen bankaların gerçek parası yok (Societyone)
En büyük film salonunun sinemaları yok (Netflix)

Yapılan bir araştırmada Z kuşağını %93'ünün kağıda not alan öğrencilerin daha başarılı olduğuna inandığı bulundu.

Accenture’nin 13 ülkede gerçekleştirdiği Z kuşağının perakende yaklaşımını inceleyen araştırmaya göre jenerasyonun  %60’ı alışverişte fiziksel mağaza deneyimini tercih ediyor.

 Unidays ve Ad Age’in ortaklaşa gerçekleştirdiği ve 22,723 ortaöğretim öğrencisi Z kuşağının katıldığı araştırmanın sonuçları incelendiğinde; Katılımcıların %77’sinin basılı kitap okumayı tercih ettiği sonucu çıkıyor.

 

Kaynak: İşte Z Kuşağı Kitabı, David Stilman ve Jonah Stilman

Bir Kuşağı Anlamak, Evrim Kuran

 

Yorum yap