Beyninizi Güçlendirin

Tedx konuşamaları çok keyif veriyor bana. Yeni şeyler öğreniyor, yeni araştırma konuları buluyorum kendime. Yepyeni insanlarla tanışıyor, dinliyor, edindiğim bilgiyi değerlendiriyor, kendi süzgecimden geçiriyor ve bundan sonra hayatımda neyi daha iyi yapabilirim diye düşünüyorum. Sadece kendim içinde değil tabi, eşim, çocuklarım, Annerehberi ailem içinde düşünüyorum.

Bir süredir beyinle ilgili yazılar, çalışmalar, kitaplar, araştırmalar ilgimi çekiyor. Daniel Amen ile tanıştım dün öğlen yemeğimi yerken. Tedx konuşmasını izledim, izlemek isteyenler için link bırakıyorum. https://www.youtube.com/watch?v=MLKj1puoWCg Sonrasında biraz “beyin fonksiyonumuzu güçlendirmek” üzerine yazdığı yazısını okudum kendi web sayfalarında. Sizlerle de paylaşmak istedim.

Beyninize zarar veren yiyeceklerden ve aktivitelerden kaçının.

Beyninizi geliştiren yiyecekler ve aktiviteler ekleyin.

Beyin gücünüzü artırdığınızda, enerji seviyelerinin arttığını, hafızanın güçlendiğini, dikkat süresinin arttığını, dürtüselliğin azaldığını ve yapışan kilo kaybını göreceksiniz.

İşte beyin fonksiyonunuzu güçlendirmek için günlük olarak yapabileceğiniz basit şeyler:

Beyninizi kullanma alıştırması yapın: Beyin  bir kas gibidir. Ne kadar çok kullanırsanız, o kadar çok kullanmaya devam edebilirsiniz. Yeni öğrenme, beyinde yeni bağlantılar kurarak sizi daha keskin ve daha verimli hale getirir.

İyi bir diyet yapın:  İyi beslenmek, iyi beyin fonksiyonu ve daha iyi bir vücut için gereklidir. Sağlıklı bir diyet, yağsız protein, meyveler, sebzeler, kuruyemişler ve zeytinyağı gibi sağlıklı yağlar içerir. Araştırmalar, günde dokuz porsiyon meyve ve sebze yerseniz beyninizin daha iyi çalıştığını gösteriyor.

Omega 3'ün  Günlük balık yağı takviyesi iltihabı azaltabilir ve beyne giden kan akışını artırabilir. Düşük seviyelerde omega 3 yağları DEHB, depresyon ve Alzheimer hastalığına bağlanmıştır. Ek olarak, çoğumuz ihtiyacımız olan tüm besinleri yediğimiz gıdalardan alamıyoruz. Günlük multivitamin ve mineral takviyesi alınması şiddetle tavsiye edilir.

Egzersiz:  Beyin söz konusu olduğunda, egzersiz gençlik pınarı gibi davranır. Kan akışını hızlandırır, beynin oksijen kullanımını artırır ve beyninizin strese tepkisini iyileştirir. Beyninizi sağlıklı tutmak için yapabileceğiniz en önemli şeydir ve şeklinizi değiştirmenin ve ruh halinizi, enerji seviyenizi, cinsel performansınızı ve genel sağlığınızı iyileştirmenin en iyi yollarından biridir.

Yeterince uyuyun:  Geceleri en az sekiz saat uyumanın beyninizin optimal seviyelerde çalışmasına yardımcı olduğu, iştahınızı kontrol altında tuttuğu ve cildinizin daha genç görünmesine yardımcı olduğu gösterilmiştir.

Olumsuz düşüncelere meydan okuyun: Sahip  olduğunuz her aptal düşünceye inanmak zorunda değilsiniz. Olumlu düşünceler düşünmek beyninizde, karar vermede ve yaşam tarzınızda olumlu değişikliklere yol açar. Olumlu düşünceler kilo kaybı, kaygı ve depresyona yardımcı olabilir.

Minnettarlık alıştırması  yapın: Dikkatinizi hayatınızda minnettar olduğunuz şeylere odaklayın. Her gün minnettar olduğunuz 5 şeyi yazın. Sadece üç hafta içinde mutluluk seviyenizde önemli bir pozitif fark olduğunu fark edeceksiniz. Minnettarlık beyninizin daha iyi çalışmasına yardımcı olur.

Kan şekerinizi dengeleyin:  Düşük kan şekeri, beyne giden genel kan akışının azalması anlamına gelir. Kan şekerinizi dengede tutun ve dürtülerinizi, sinirliliğinizi ve kötü kararlarınızı kontrol altında tutun.

Beyin kimyanızı dengeleyin:  Zihinsel bozukluklar ile fiziksel hastalıklar ve koşullar arasında güçlü bir bağlantı kurulmuştur. DEHB, anksiyete, depresyon gibi sorunlar için yardım alarak hayatınızın kontrolünü sağlayabilirsiniz. Zihinsel koşulları tedavi etmek, beyin işlevini ve genel sağlık ve esenliği iyileştirir.”

Kaynak: https://www.danielplan.com/healthyhabits/brainboosters/

 

Yazar Hakkında

/images/manolya.png

Manolya GÜMÜŞAY

Eğitim Koçu

annerehberi.com.tr yazarı

Yazarın tüm makaleleri

Yorum yap