Amasya Gezisi

Gezi hazırlığı yapmak en sevdiÄŸim ÅŸeylerdendir. Ancak bu kez bir deÄŸiÅŸiklik yapıp hazırlık çalışmalarını gezide bize eÅŸlik edecek olan yaramaz asistanlara verdim. Kısa bir Orta Anadolu turu olacaktı. 3-4 günlük 23 Nisan tatilini fırsat bilmiÅŸtik. Bir asistanıma Amasya diÄŸer asistanıma ise Samsun’u vermiÅŸtim araÅŸtırmaları için. AraÅŸtırdılar gezilecek yerler, ne yenir ne içilir? Harika iÅŸ çıkardılar itiraf etmeliyim.

Sabah erken saatlerde çıktık yola ilk durağımız olan Amasya’ya doÄŸru. Pozantı’yı geçtikten sonra kar baÅŸladı, inanmayacaksınız ama Amasya’ ya kadar kar yaÄŸdı. Keyifle sıcacık çayımızı yudumlayarak kar yağışı eÅŸliÄŸinde seyahat harikaydı. Nisan ayında kar görmekte varmış “Nisanda kar baÅŸkadır” :)

Åžehre giriÅŸte Ferhat’la Åžirin karşılamıştı bizi, ilk olarak asistanım uyardı, araÅŸtırdı, biliyor ya anlattı bildiklerini. Daha sonra otelimize geçtik. "Gesi BaÄŸları" türküsü eÅŸliÄŸinde kahve, müthiÅŸ güzel bir atmosfer. Otel ismi genelde vermiyorum blog yazılarımda ama butik oteller ayrıcalıklıdır.  Bayılıyorum böyle küçük aile iÅŸletmelerine samimi, doÄŸal, temiz, otantik @ciftekonakbutikotel . Harika oda, harika kahve, müzikler ve süper kahvaltı için buradan teÅŸekkür ediyorum kendilerine. Kahvemin hiç bitmesini istemediÄŸim andı o an... ♥Evet, her güzel ÅŸeyin sonu vardı ancak bizi baÅŸka güzelliklerin beklediÄŸi düÅŸüncesi kaldırdı ÅŸahane butik otelin kafesinden.

Ä°lk anda büyülenmiÅŸtim ÅŸehirden. ♥Ä°lk durağımız lastikçi oldu :) gerçek diyorum, lastiÄŸe küçük bir vida saplanmış o sorunu çözdük önce, aracınızla yolculuÄŸa çıkıyorsanız böyle sürprizlere alışmalısınız :)  Sonra eÅŸsiz manzarasıyla bizi bekleyen kaleye çıktık. Asistanlarım hem söylenir hem çıkarlar sorun deÄŸil yıllardır alıştık artık, onlarda bizde. Çok fazla merdiven tırmandık, her çaba bir zaferle biterdi mutlaka zirvede, manzara müthiÅŸti.... "Belgrad Kalesi" ni anımsattı bana, yukarıda nasıl bir manzarayla karşılaÅŸacağını bilmeden yürümek. Sonrasında aracımızı otele bırakıp (zaten otel merkezde, yeri harika) yürüyerek çıktık Amasya sokaklarını adım adım dolaÅŸmaya.

"SabuncuoÄŸlu Åžerefeddin Tıp Ve Cerrahi Tarihi Müzesi" otelimizin 200m aÅŸağısındaydı, oradan baÅŸladık, ÅŸifalı bitkiler, o dönemlerde tıpta kullanılan aletler ekipmanlar, görsellerle anlatılıyordu. Her yeni yer yeni ufuk bizim için. Buradan sonra biraz ilerlediÄŸimizde bizi saat kulesi ve muhteÅŸem YeÅŸilırmak boyunca uzanan yalılar karşılıyor dimdik. Evet birçoÄŸu restore edilmiÅŸ, butik otel yada restorant olmuÅŸ. YeÅŸilırmak kenarından usul usul yalılara bakarak yürüdükten sonra "Kral Kaya Mezarları" na giden köprüye ulaşıyoruz. Köprüden karşıya geçince baÅŸlıyorsunuz yine merdivenleri usul usul tırmanmaya, asistanlarım yine hem söyleniyor hem çıkıyor merak etmeyin, keyfi burada özellikle oÄŸlum bayılır kaleler falan önce “çıkalım” der bizden çok ister, sonra "daha çok çıkacak mıyız?" der. Ama gittiÄŸimiz her yerde uÄŸranmadık yer bırakmayız, keyifle... Kral Kaya Mezarları’ ndan indikten sonra ÅŸehrin simgesi haline gelmiÅŸ "Hazeranlar Konağı” , “EtnoÄŸrafya Müzesi" ni geziyoruz.

Hem yemeÄŸini düzgün yemez benim bu asistanlar hem de sürekli acıkırlar ama bu kez hak ettiler o kadar tırmanıştan ve yürüyüÅŸten sonra itiraf etmeliyim. Hemen köprünün ucunda manzara eÅŸliÄŸinde "Amasya mutfağı" nda yöresel yemeklerden tercihlerimizi yaptık ve biraz dinlenmiÅŸ olduk. Sonrasında ırmak kenarında dolaÅŸtık keyifle.

Åžehirde en çok hoÅŸumuza giden ÅŸeylerden biri de hiçbir dükkanın, maÄŸazanın kendi renklerini kullanmamış olmasıydı tabelalarında özellikle YeÅŸilırmak kenarında. Mesela “Domino's Pizza” koyu ahÅŸap renk üzerine altın rengi kalın yazı, “Ziraat Bankası” kırmızı rengi yerine yine bu renkleri kullanmıştı. YeÅŸilırmak kenarında bulunan bütün iÅŸletmeler görüntü kirliliÄŸi oluÅŸmaması için bir örnek tabela kullanmaktaydı.

Ertesi gün Milli Mücadelemizin baÅŸlangıcının yazılı ilk belgesi olan Amasya Genelgesi’nin yazıldığı Saraydüzü Kışlası’nı ziyaret ediyoruz. Elimizde @sozcuyilmazözdil in son kitabı M. Kemal, göz yaÅŸlarımızda M. Kemal, yüreÄŸimizde M. Kemal. Ayrılıyoruz güzelim Anadolu ÅŸehri Amasya’dan Samsun'a doÄŸru yol almak için...