GELECEK OKUL ÖNCESİ EĞİTİMLE GELECEK
Annerehberi’nin eÄŸitime gönül verenlerle buluÅŸmaları devam ediyor. Bugün “GELECEĞİMÄ°ZE OKUL ÖNCESÄ° EĞİTÄ°MLE SAHÄ°P ÇIKALIM” adlı projemiz için Altıneller Ä°lk Okulu ve Anaokulu rehber öÄŸretmeni Mehtap Ünlü “Gelecek Okul Öncesi EÄŸitimle Gelecek” adlı okul öncesi eÄŸitimin önemini vurguladığı yazıyı sizler için kaleme aldı. Bu arada belirtmeden yapamayacağım Mehtap Hocamın aldığı sertifikaları da aÅŸağıda belirtmekte fayda gördüm. Keyifli okumalar.
GELECEK OKUL ÖNCESÄ° EĞİTÄ°MLE GELECEK!
EÄŸitimin ilk basamağını oluÅŸturan okul öncesi eÄŸitim gömleÄŸin ilk düÄŸmesidir ve bunun doÄŸru iliklenmesi gerekir.
Okul öncesi eÄŸitim süresi içinde çocuklar ilköÄŸretime hazırlanırken, paylaÅŸmayı, dayanışmayı, sosyalleÅŸmeyi ve birlikte çalışmayı öÄŸrenirler. Bununla birlikte evde yemedikleri yemeÄŸi, okulda arkadaÅŸlarının o yemeÄŸi yediÄŸini gördükçe kendisi de o yemeÄŸi yeme alışkanlığı kazanır. ArkadaÅŸları ile okula ilk geldiÄŸi vakitte serbest zaman etkinliÄŸinde arkadaÅŸlarıyla oyun oynayarak buna istinaden sosyal becerilerinin geliÅŸimi desteklenir. Cocuk için öÄŸrenmenin en iyi yolu oyundur. Okul öncesi eÄŸitim de oyun içerisinde çocuk; iÅŸbirliÄŸi yapabilme paylaÅŸma ve empati yeteneÄŸini geliÅŸtirir. Özgüveninin geliÅŸmesi noktasında olumlu ve önemli bir etkendir. Okul öncesi eÄŸitimin amacı çocuklarda öÄŸrenmeye ilgi uyandırmak ve çocuÄŸun var olan yeteneklerini görünür kılmaktır.
ÇocuÄŸun doÄŸduÄŸu günden temel eÄŸitime baÅŸladığı güne kadar geçen yılları kapsayan ve çocukların daha sonraki yaÅŸamlarında önemli rol oynayan; bedensel, psikomotor, sosyal-duygusal, zihin ve dil geliÅŸimlerinin büyük ölçüde tamamlandığı, kiÅŸiliÄŸin ÅŸekillendiÄŸi ve çocuÄŸun devamlı olarak deÄŸiÅŸtiÄŸi bir süreçtir. Bu nedenle, çocuÄŸun küçük yaÅŸlarda saÄŸlıklı bir ortamda geliÅŸimini sürdürmesi önem arz etmektedir.
Evet, EÄŸitim Ailede baÅŸlar çevre ile ÅŸekillenir ve buna istinaden çocuÄŸun kiÅŸilik geliÅŸiminde aileden sonraki en önemli etken okul öncesi eÄŸitim ve çocuÄŸun içinde bulunduÄŸu sosyal çevredir.
EÄŸitim, öÄŸrenci-öÄŸretmen-veli üçgeninden oluÅŸan bir platformdur. Bu üçlü platform ne kadar birbiri ile baÄŸlantılı ve samimi bir diyalog içerisinde olursa o kadar ve bu birliktelik ne kadar güçlü olursa çocuklarımızda o oranda saÄŸlam bir kiÅŸilik kazanırlar.
BiliÅŸsel geliÅŸimin %70’ lik kısmı 7 yaşına kadar tamamlanır ve öÄŸrenme yetisi bu dönemde çok hızlı geliÅŸir. ÇocuÄŸun kiÅŸilik geliÅŸimi de çok büyük oranla bu yaÅŸ evresinde kazandırılır. Matematik ve yabancı dil geliÅŸiminin temellerinin %70 atıldığı yaÅŸ aralığı 2-4 yaÅŸ aralığıdır.
Sonuç olarak ÅŸunu söylemek mümkündür ki aile ve eÄŸitimci iÅŸbirliÄŸi çerçevesinde geliÅŸen okul öncesi eÄŸitim; yaratıcı, ileriyi görebilen, hayal dünyası güçlü, sorgulamayı bilen, sosyal yönü geliÅŸmiÅŸ, pozitif, vicdani yönü güçlü, merhametli, vatana millete gönül bağı olan sevgi dolu mutlu çocuklar, akabinde ise saÄŸlıklı bireyler, dolayısıyla saÄŸlıklı ve bilinçli bir toplumun oluÅŸmasında en temel noktadır.
ALTINELLER ANAOKULU VE Ä°LKOKULU REHBER ÖÄžRETMEN AÄ°LE DANIÅžMANI AÄ°LE EĞİTÄ°M FORMATÖRÜ BAÄžIMLILIK UZMANI MEHTAP ÜNLÜ
Yorum yap