Yeni Nesil Matematik Nedir?

EÄŸitim konuÅŸtukça mutlu olur mu bir insan? Yanıt veriyorum evet, olur. Elif öÄŸretmende beni çeken neydi diye bir durup düÅŸünüyorum ÅŸimdi. Yenilikçi ruhu mu yoksa giriÅŸimcilik ruhu mu? Seminerinde bahsettiÄŸi hiperaktif oluÅŸunu mu benzetmiÅŸtim kendime yoksa? Ya da çocuklarımıza doÄŸru eÄŸitimi nasıl veririm diye kafa patlatmasını mı? “Her çocuk özeldir” @dr.bahareriÅŸ in kitabındaki gibi her çocuÄŸa özel çalıma yöntemi kullanmamız gerekiyor tezini, savunmasını mı? Sonuca gelelim tanıştık, konuÅŸtuk bilgi de edindik tabiki. Åžimdi sizlerle o sohbetlerden bir bukle sunalım öyleyse.

Yeni nesil matematik anlatan öÄŸretmen Elif Hoca kimdir neler yapar, öncelikle sizi kısaca tanıyabilir miyiz?

Merhaba, 1983 yılında rakamlarla tanıştım.2004 yılında UludaÄŸ Üniversitesi Fen-Edebiyat Fakültesi Kimya Bölümünü bitirdim. Daha sonra rakamlarla olan yolculuÄŸumu daha da perçinlemek istedim. 2008 yılında Hacettepe üniversitesi matematik bölümünü baÅŸarıyla tamamladım.
Üniversiteyi bitirdikten sonra dershanelerde görev aldım ayrıca sürekli özel derslere gidiyordum. Etkili insanların yedi alışkanlığı eÄŸitimi, öÄŸrenci koçluÄŸu eÄŸitimi, etkin dinleme eÄŸitimi, storytelling eÄŸitimi sertifikalarını aldım. Ancak geldiÄŸimiz noktada çocukların ihtiyacının tamamen kiÅŸisel olup, çok profesyonel ÅŸekilde yönetilip, planlama dahilinde ilerlenmesi olması gerekendi. Çıkartmış olduÄŸum süreçler neticesinde 12 yıldır özel ders vermekteyim. YolculuÄŸumun en başından beri çok fazla kitap okuyan birisiyim, kitap okumak kahramanlarla yolculukta olmak benim için baÅŸka bir boyut. Sonrasında hobim olan kitap okuma alışkanlığımın yeni nesil matematiÄŸi de olumlu yönde etkilediÄŸini farkettim. Kontrollü hırsın ve bizi kurtaracak en önemli ÅŸeyin “okumak” olduÄŸunu öÄŸrencilerime elimden geldiÄŸince aktarmaya çalışıyorum.

Yeni nesil matematik olgusunu biraz detaylı öÄŸrenebilir miyiz sizden, nedir bu mantık-muhakeme ve matematik iliÅŸkisi tam olarak? Yani önce nasıldı ÅŸimdi nasıl kısaca karşılaÅŸtırmalı bir ÅŸekilde öÄŸrenebilir miyiz sizden?

 Yeni nesil matematik, eski nesil matematik olarak bir karşılaÅŸtırma yapacak olursak eskiden daha iÅŸlem odaklı biraz daha ezberin ön planda olduÄŸu bir matematikti. Yeni nesil matematik ise yeni nesil sorularla birlikte taçlandı. Çok daha fazla okuduÄŸunu anlayıp (kitap okumanın önemi burada da karşımıza çıkıyor :) ) baÄŸlantı kurabileceÄŸin görsel hafızanda canlandırma yapabileceÄŸin ve sonrasında bu doneleri rakamlarla dansa kaldırabileceÄŸin bir noktada...

Hangi sınıf düzeyindeki öÄŸrencilerle çalışıyorsunuz?
Genelleme yapacak olursak 5,6,7,8. sınıf düzeyindeki çocuklarla spesifik ilgileniyorum.

GözlemlediÄŸim kadarıyla hem bireysel dersler, grup atölyeleri, konu bazlı atölyeler ve eÄŸitim kampları gibi farklı uygulamalarınız var? Bu uygulamalarınız hakkında biraz detaylı bilgi alabilir miyiz? Ve sizce en verimlisi hangisi?

Bireysel ders talepleri ihtiyaca göre deÄŸiÅŸmektedir. EÄŸer öÄŸrencinin konu eksiÄŸi varsa konu odaklı birebir özel ders, soru/yeni nesil soru ihtiyacı varsa soru odaklı birebir özel ders gerçekleÅŸtiriyorum. LGS’nin (liselere giriÅŸ sınavı) 3 yıldır hayatımıza girmesiyle birlikte daha farklı çalışma modelleri içerisine girmeye baÅŸladım mesela her pazar tüm LGS hazırlık öÄŸrencilerimle aynı zamanda dışardan katılım aldığım öÄŸrencilerle birlikte 3 saat boyunca yeni nesil soru çözümü atölyesi gerçekleÅŸtiriyorum. Bu atölyede kronometre ile birlikte çalışıp zaman yönetimini çok daha iyi bir noktaya taşımak ve bununla birlikte beyin fırtınası saÄŸlamak için çok verimli olduÄŸunu gördüÄŸüm bir platform oluÅŸturdum. Aynı ÅŸekilde belirli günlerde 7.sınıflar içinde bu ÅŸekildeki çalışma modelinin içerisindeyim. Ekrana gelen soru (soruları tek tek kendim seçiyorum) süre baÅŸlatıldığı anda sorunun hangi kısmını okumaya baÅŸlıyorum, o süreci nasıl yönetiyorum, baÄŸlantıyı nasıl kuruyorum tüm bunları kendim modelleyerek anlatıyorum. Çünkü çocukların çok daha yeni karşılaÅŸmış olduÄŸu yeni nesil soruların çözümleriyle ilgili çok fazla fikir sahibi deÄŸiller. Hikayenin içerisine giriyorum zaten bu konu ilgi alanımdı sonrasında Judith Liberman’dan storrytelling eÄŸitimi aldım. Yeni nesil baÅŸka bir boyut...

Maalesef ülkemizde sistem o kadar hızlı deÄŸiÅŸiyor ki ebeveynler olarak bizlerde sistemi öÄŸrenmek için bilgilendirilmeye ihtiyaç duyuyoruz zaman zaman. Ebeveynlerle ilgili çalışmalarınız var mı? Aynı konuyu ebeveynler olarak da ele alabilir miyiz? Ebeveynlere ne tür önerilerde bulunmak istersiniz?

Ebeveynler konusu bence zaten baÅŸlı başına ele alınması gereken bir mevzu. ÖÄŸrenciye özel okula, etüte, özel derse gönderiyorum ama yapamıyorsun demek yerine gerçekten onun yanında olarak, takibini yaparak olayı maddeselleÅŸtirmeden onların ergenlik döneminde olduÄŸunu da hesaba katarak ilerlenilirse çok daha güzel sonuçlar alınabilinir. Özellikle baÅŸka çocuklarla kıyasladığınız zamanlarda tam tersine çalışacakları varsa da çalışmıyorlar.


Yeni nesil çocuklar çok çabuk sıkılıyorlar, çalışmadan hemen bazı baÅŸarılar gelsin kapılarını çalsın istiyorlar. Sınavlarda baÅŸarı için neler yapılmalı sizce? Çocuklara ne gibi önerilerde bulunmak istersiniz?

Çünkü geçtiÄŸimiz dönemlerdeki notlara öyle alışmışlar ki ÅŸu anki sistemde baÅŸarıyı yakalayamayınca özgüvenlerini bir miktar düÅŸürüp ‘sanırım yapamayacağım ben’ noktasına geliyorlar. Bununla birlikte doÄŸru kaynak seçimi o kadar önemli ki kaynaklar; aa bu kaynak çok güzelmiÅŸ ÅŸeklinde düÅŸünülüp alınılmaması, tamamen çocuÄŸun seviyesine göre alınması çok önemli bir nokta. Neden; çünkü çocuklara nitelikli kaynak adı altında (nitelik, zor sorunun olduÄŸu kaynak deÄŸildir) seviyesine göre alınmadığı için kaynaklar çocuk yapamayıp sıkılıyor ve hatta bir daha o kitabın başına oturmak istemiyor. Bunu ÅŸöyle düÅŸünebiliriz hiç kitap okuma alışkanlığı olmayan bir insana çok ağır, felsefi boyutu yüksek vb. kitaplar okutursak kiÅŸi bir daha kitap okumak istemeyecektir. Toparlayacak olursak doÄŸru kaynak, doÄŸru zamanlama, konuları biriktirmeden planlı çalışma...


Son sorum çocuk nasıl severek ve isteyerek ders çalışır, bu mümkün müdür? :)

Bu mümkündür :) Motive, karşısında hayran olacakları rol model alacağı öÄŸretmenlerle çalışmak, grup derslerine ilgisi olan çocuklar grup çocuklarıyla, birebir çalışmayı seven çocuklar özel derslerle, doÄŸru kaynaklarla volumü her seferinde biraz daha yükseltip kendisini zorlamasını saÄŸlayarak, hedefler koyarak ve tüm bunları ölçümleyebileceÄŸi doÄŸru deneme sınavlarına girerek baÅŸarısını da çok net bir ÅŸekilde ölçümleyebilir.

Adres: Türkmenbaşı bulvarı huzur evleri mahallesi no:46 Go-Ofis

Tel: 0530 149 67 90

Ä°nstagram: https://www.instagram.com/elifffhoca/?hl=tr

 

Yorum yap