Yeni Nesil Matematik Nedir?

Eğitim konuştukça mutlu olur mu bir insan? Yanıt veriyorum evet, olur. Elif öğretmende beni çeken neydi diye bir durup düşünüyorum şimdi. Yenilikçi ruhu mu yoksa girişimcilik ruhu mu? Seminerinde bahsettiği hiperaktif oluşunu mu benzetmiştim kendime yoksa? Ya da çocuklarımıza doğru eğitimi nasıl veririm diye kafa patlatmasını mı? “Her çocuk özeldir” @dr.bahareriş in kitabındaki gibi her çocuğa özel çalıma yöntemi kullanmamız gerekiyor tezini, savunmasını mı? Sonuca gelelim tanıştık, konuştuk bilgi de edindik tabiki. Şimdi sizlerle o sohbetlerden bir bukle sunalım öyleyse.

Yeni nesil matematik anlatan öğretmen Elif Hoca kimdir neler yapar, öncelikle sizi kısaca tanıyabilir miyiz?

Merhaba, 1983 yılında rakamlarla tanıştım.2004 yılında Uludağ Üniversitesi Fen-Edebiyat Fakültesi Kimya Bölümünü bitirdim. Daha sonra rakamlarla olan yolculuğumu daha da perçinlemek istedim. 2008 yılında Hacettepe üniversitesi matematik bölümünü başarıyla tamamladım.
Üniversiteyi bitirdikten sonra dershanelerde görev aldım ayrıca sürekli özel derslere gidiyordum. Etkili insanların yedi alışkanlığı eğitimi, öğrenci koçluğu eğitimi, etkin dinleme eğitimi, storytelling eğitimi sertifikalarını aldım. Ancak geldiğimiz noktada çocukların ihtiyacının tamamen kişisel olup, çok profesyonel şekilde yönetilip, planlama dahilinde ilerlenmesi olması gerekendi. Çıkartmış olduğum süreçler neticesinde 12 yıldır özel ders vermekteyim. Yolculuğumun en başından beri çok fazla kitap okuyan birisiyim, kitap okumak kahramanlarla yolculukta olmak benim için başka bir boyut. Sonrasında hobim olan kitap okuma alışkanlığımın yeni nesil matematiği de olumlu yönde etkilediğini farkettim. Kontrollü hırsın ve bizi kurtaracak en önemli şeyin “okumak” olduğunu öğrencilerime elimden geldiğince aktarmaya çalışıyorum.

Yeni nesil matematik olgusunu biraz detaylı öğrenebilir miyiz sizden, nedir bu mantık-muhakeme ve matematik ilişkisi tam olarak? Yani önce nasıldı şimdi nasıl kısaca karşılaştırmalı bir şekilde öğrenebilir miyiz sizden?

 Yeni nesil matematik, eski nesil matematik olarak bir karşılaştırma yapacak olursak eskiden daha işlem odaklı biraz daha ezberin ön planda olduğu bir matematikti. Yeni nesil matematik ise yeni nesil sorularla birlikte taçlandı. Çok daha fazla okuduğunu anlayıp (kitap okumanın önemi burada da karşımıza çıkıyor :) ) bağlantı kurabileceğin görsel hafızanda canlandırma yapabileceğin ve sonrasında bu doneleri rakamlarla dansa kaldırabileceğin bir noktada...

Hangi sınıf düzeyindeki öğrencilerle çalışıyorsunuz?
Genelleme yapacak olursak 5,6,7,8. sınıf düzeyindeki çocuklarla spesifik ilgileniyorum.

Gözlemlediğim kadarıyla hem bireysel dersler, grup atölyeleri, konu bazlı atölyeler ve eğitim kampları gibi farklı uygulamalarınız var? Bu uygulamalarınız hakkında biraz detaylı bilgi alabilir miyiz? Ve sizce en verimlisi hangisi?

Bireysel ders talepleri ihtiyaca göre değişmektedir. Eğer öğrencinin konu eksiği varsa konu odaklı birebir özel ders, soru/yeni nesil soru ihtiyacı varsa soru odaklı birebir özel ders gerçekleştiriyorum. LGS’nin (liselere giriş sınavı) 3 yıldır hayatımıza girmesiyle birlikte daha farklı çalışma modelleri içerisine girmeye başladım mesela her pazar tüm LGS hazırlık öğrencilerimle aynı zamanda dışardan katılım aldığım öğrencilerle birlikte 3 saat boyunca yeni nesil soru çözümü atölyesi gerçekleştiriyorum. Bu atölyede kronometre ile birlikte çalışıp zaman yönetimini çok daha iyi bir noktaya taşımak ve bununla birlikte beyin fırtınası sağlamak için çok verimli olduğunu gördüğüm bir platform oluşturdum. Aynı şekilde belirli günlerde 7.sınıflar içinde bu şekildeki çalışma modelinin içerisindeyim. Ekrana gelen soru (soruları tek tek kendim seçiyorum) süre başlatıldığı anda sorunun hangi kısmını okumaya başlıyorum, o süreci nasıl yönetiyorum, bağlantıyı nasıl kuruyorum tüm bunları kendim modelleyerek anlatıyorum. Çünkü çocukların çok daha yeni karşılaşmış olduğu yeni nesil soruların çözümleriyle ilgili çok fazla fikir sahibi değiller. Hikayenin içerisine giriyorum zaten bu konu ilgi alanımdı sonrasında Judith Liberman’dan storrytelling eğitimi aldım. Yeni nesil başka bir boyut...

Maalesef ülkemizde sistem o kadar hızlı değişiyor ki ebeveynler olarak bizlerde sistemi öğrenmek için bilgilendirilmeye ihtiyaç duyuyoruz zaman zaman. Ebeveynlerle ilgili çalışmalarınız var mı? Aynı konuyu ebeveynler olarak da ele alabilir miyiz? Ebeveynlere ne tür önerilerde bulunmak istersiniz?

Ebeveynler konusu bence zaten başlı başına ele alınması gereken bir mevzu. Öğrenciye özel okula, etüte, özel derse gönderiyorum ama yapamıyorsun demek yerine gerçekten onun yanında olarak, takibini yaparak olayı maddeselleştirmeden onların ergenlik döneminde olduğunu da hesaba katarak ilerlenilirse çok daha güzel sonuçlar alınabilinir. Özellikle başka çocuklarla kıyasladığınız zamanlarda tam tersine çalışacakları varsa da çalışmıyorlar.


Yeni nesil çocuklar çok çabuk sıkılıyorlar, çalışmadan hemen bazı başarılar gelsin kapılarını çalsın istiyorlar. Sınavlarda başarı için neler yapılmalı sizce? Çocuklara ne gibi önerilerde bulunmak istersiniz?

Çünkü geçtiğimiz dönemlerdeki notlara öyle alışmışlar ki şu anki sistemde başarıyı yakalayamayınca özgüvenlerini bir miktar düşürüp ‘sanırım yapamayacağım ben’ noktasına geliyorlar. Bununla birlikte doğru kaynak seçimi o kadar önemli ki kaynaklar; aa bu kaynak çok güzelmiş şeklinde düşünülüp alınılmaması, tamamen çocuğun seviyesine göre alınması çok önemli bir nokta. Neden; çünkü çocuklara nitelikli kaynak adı altında (nitelik, zor sorunun olduğu kaynak değildir) seviyesine göre alınmadığı için kaynaklar çocuk yapamayıp sıkılıyor ve hatta bir daha o kitabın başına oturmak istemiyor. Bunu şöyle düşünebiliriz hiç kitap okuma alışkanlığı olmayan bir insana çok ağır, felsefi boyutu yüksek vb. kitaplar okutursak kişi bir daha kitap okumak istemeyecektir. Toparlayacak olursak doğru kaynak, doğru zamanlama, konuları biriktirmeden planlı çalışma...


Son sorum çocuk nasıl severek ve isteyerek ders çalışır, bu mümkün müdür? :)

Bu mümkündür :) Motive, karşısında hayran olacakları rol model alacağı öğretmenlerle çalışmak, grup derslerine ilgisi olan çocuklar grup çocuklarıyla, birebir çalışmayı seven çocuklar özel derslerle, doğru kaynaklarla volumü her seferinde biraz daha yükseltip kendisini zorlamasını sağlayarak, hedefler koyarak ve tüm bunları ölçümleyebileceği doğru deneme sınavlarına girerek başarısını da çok net bir şekilde ölçümleyebilir.

Adres: Türkmenbaşı bulvarı huzur evleri mahallesi no:46 Go-Ofis

Tel: 0530 149 67 90

İnstagram: https://www.instagram.com/elifffhoca/?hl=tr

 

Yorum yap