Çocuklara Okuma Alışkanlığı Kazandırmada Öğretmenlerin İzlediği Stratejiler

Evet, bir önceki yazımızda Dr. Yaşar Çelik’in “İlkokul öğretmenlerinin öğrencilerine okuma alışkanlığı kazandırmada karşılaştıkları sorunları, kullandıkları stratejileri ve okuma alışkanlığı kazandırmaya yönelik görüş ve önerilerini tespit etmeyi amaçlayan” makalesine yer vermiştik. Akademik çalışmanın bulgularını paylaşmaya devam edelim.

Bakalım öğretmenlerin “İlkokul birinci sınıftan itibaren okuma alışkanlığı kazandırmak amacıyla izlediğiniz stratejilere değinir misiniz?” sorusuna verdikleri yanıt ne olmuş?  

Öğretmenlerin okuma alışkanlığı kazandırmada takip ettikleri stratejiler;

Sınıf içindeMotivasyon kazandırma ile ilgili    

*Sınıf kitaplığı için canlı, çekici kitaplar seçme

*En çok kitapokuyanı ayın kitap kurdu seçme

*Ödüllendirmek

*Tatilde okuyanlarla ilgili görseller sunma

*Okurken mutlu olan çocuk resimleri gösterme

*Bitirilen kitap için sticker ödül yapıştırma.

*Kitap hediye etme

*Okuma sırasında tütsü yakarak enstrüman dinletme

*Kitap ve yazar tanıtımı yapma

*Kütüphaneye götürme

 

Uygulama ile ilgili

*Kendilerinin getirdikleri kitapları sınıfta okutup anlattırma

*Okunanları dramatize ettirme

*Okunan kitapların kahramanlarından pano oluşturma

*Ailesiyle kitap okuduğu zamanları işaretleme

*Okudukları kitaplardan etkilendikleri bilgileri paylaşma

*Kitapta anlatılanların resmini yaptırma

*Sevdikleri öyküleri sesli okuma

*Okunan kitaplarla ilgili liste tutma

*Görsellere bakarak hikâye yazma

*Hikâye haritası oluşturma

*Sınıf panosunda yazarları ve eserlerini tanıtma

*Okunan hikâyenin sonunu buldurma

*Okunan kitaplar üzerinde konuşma

*Kısa metinler ve kafiyeli şiirler okutma

*Okunan kitaplarla ilgili özet yaptırma

*Haftada bir dersi kitap okumaya ayırma

*Öğrencilerin ilgi ve isteğine göre okuma programı hazırlama

*Okumaya başlamadan önce resimler üzerinde konuşma

*Yarıya kadar okunan hikayeleri tamamlatma

*Okuma yarışları düzenleme

*Kendisi okuyarak model olma

*Okumaya resimli ve az yazılı kitaplarla başlama

*Çocukların okuma hızına uygun kitap takip etme

 

Sınıf dışında

*Kitap fuarlarına katılma

*Yazarlarla sohbete götürme

*Değişik mekanlarda okuma

*Veli ile iş birliği kurma

*Veli duyarlılığını artırma

*Birlikte kitapçıya giderek okuyacağı kitabı seçme

*Güzel havalarda dışarıda, huzurlu ortamda okuma

Evde

*Evde aile üyeleriyle birlikte okuma saati düzenleme

Kaynak: https://dergipark.org.tr/en/download/article-file/1249740

Yazar Hakkında

/images/manolya.png

Manolya GÜMÜŞAY

Eğitim Koçu

annerehberi.com.tr yazarı

Yazarın tüm makaleleri

Yorum yap