ADANA FİNAL İLKOKULU-ANASINIFLARI

Her sabah çocukları kapıda karşılayıp akşam çıkışta uğurlayan bir müdür düşünün, güler yüzlü, sevecen, aktif, yenilikçi. Daha sayamayacağım bir sürü özellik toplanmış “eğitim gönüllüsü” listemin başlarında yer alan Özel Adana Final Okulları İlkokul ve Ortaokul Müdürü Sayın Sibel Yolcu hocamızda. Kendisiyle Projemiz hakkında konuşmaya gittiğimizde, okul çıkış zili çalmasa neredeyse  ayrılamıyorduk, o kadar kaptırmışız ki projenin detaylarına, çocuklarla ilgili neler yapıyoruz, daha neler yapabiliriz konularına. Şimdi sizleri Sibel Hocamızla yaptığımız keyifli röportajımızla başbaşa bırakıyorum.

OKULUNUZDA UYGULAMAKTA OLDUĞUNUZ EĞİTİM SİSTEMİNİZDEN BAHSEDER MİSİNİZ?

Büyük bir keyifle. Öncelikle biraz okulumuzun yapısından bahsetmek isterim. Final okulları olarak Türkiye genelinde ‘kampüs okul’ diye adlandırdığımız, sayısı her yıl artmakta olan an itibariyle 67 okulumuz bulunmaktadır. Özel Adana Final Okulları, 6. okul olarak 2010-2011 eğitim öğretim yılında eğitim öğretime başlamıştır. Kampüsümüzde anasınıflarımız, ilkokul, ortaokul, fen lisesi ve anadolu lisesi bulunmaktadır. İlkokul ve ortaokul benim sorumluluğumdadır.

Burada okul öncesi eğitimi konuşacağımız için o bölüme dönelim. Okul öncesi eğitimi; ilkokul bünyemizdeki anasınıflarımızın yanı sıra bağımsız anaokulumuz Final Kids Anaokulunda da veriliyor.  İlkokulumuz bünyesinde bulunan,  anasınıflarımız 6 yaş ağırlıklıdır ancak 5 yaş grubu sınıfımız da bulunmaktadır.

Bizim için insan faktörü çok önemlidir. Çocuğu için okul öncesi eğitim kurumu arayan anne babaların, çocuklarının her şeyden önce güvenli bir ortamda ve işinin ehli insanlara teslim edebilmenin rahatlığını yaşamalılar. Velilerimizin kafalarında soru işaretleri ile gezmelerini istemiyoruz. Kurumumuzda velilerimiz, öğrencilerimiz, öğretmen ve yöneticilerine istediklerinde rahatlıkla ulaşabilirler. Paylaşımlara ve önerilere her zaman açığız.

Okul öncesi, eğitimin temel taşıdır. Birinci sınıfta sağlam bir okul öncesi eğitimi alan öğrenciler ilkokulda net bir şekilde hissediliyor. Biz de burada çocuklarımızı ilkokula en iyi şekilde hazırlamaya, davranış kazandırmaya gayret ediyor, gelişimlerini takip ediyoruz. 5 yaş grubunda çocuklarımız daha oyun ağırlıklı bir program takip ediyorlar. Yaş büyüdükçe dikkat süreleri ve becerileri de doğal olarak artıyor. Aslında konuşacak çok şey var ama ben toparlamaya çalışayım.

Okulumuzda, yabancı dil eğitimine ve proje tabanlı öğretim yöntemine ağırlık veriyoruz.

Erken çocukluk eğitiminde, yabancı dil öğretiminde iki yol izlenebilir. Çocuklar dünyaya geldikten sonra ebeveynler biri istikrarlı bir şekilde İngilizce iletişim kurup diğer ebeveyn de Türkçe iletişim kurarsa çocuklara doğuştan itibaren iki dilli, hatta daha fazla dili öğrenebilme durumu sağlanabilir. Dört dilli yetişen bir çocuğa şahitliğim de vardır. Diğer yöntem, okullarımızda uyguladığımız, ikinci dil öğrenimi diye adlandırdığımız, çocukların kendilerini ana dillerinde ifade edebilme becerisi kazanıldıktan sonra yapılan yabancı dil öğrenimidir.

Dil gelişimi işitsel evre ile başladığından çocukları o dile maruz kalacakları ortamları oluşturuyoruz. Kavramsal öğretilerle de kelime haznelerini geliştiriyoruz. İlkokula geçtiklerinde de okuma yazma öğretimi ile birlikte İngilizce okuma yazma eğitimine de başlıyoruz.

Anasınıflarımızda iki öğretmen ile çalışıyoruz. Bir öğretmenimiz çocuklarla istikrarlı bir şekilde İngilizce iletişim kurarken diğer öğretmenimiz de Türkçe iletişim kurmaktadır. Amacımız az önce de belirttiğim gibi çocukları İngilizceye maruz bırakmak ve günlük yaşamlarının bir parçası olarak farkına varmadan dili öğrenmelerini sağlamaktır. Beyinleri bu yaş grubunda o kadar güzel bilgi depolayabiliyor ki, dil de hafızada yer etmeye başlıyor. Kısacası öğrencilerimizin günlük okul yaşamlarını İngilizce ile çevreleyerek işitsel ve sözel dil gelişiminin alt yapısını oluşturuyoruz.

Diğer taraftan, Milli Eğitim Bakanlığı tarafından okul öncesi yaş grubu gelişim özellikleri dikkate alınarak hazırlanan kazanımlar, projeler aracılığıyla öğrencilerimize aktarılıyor.

Bilgi ve beceriler tekrarla öğrenilir/ edinilir. Projelerle çalışmak, tekrarın aynı şekillerde çocuklara sunulmasını engelliyor. ‘Proje gelişim süreci’ öğrencilerimize bilgi ve beceri edinmelerini ve sürece dahil oldukları için de bu edinimlerin kalıcılığını sağlamış oluyor. Yaratıcılık ve sorumluluk gerektiren bu yaklaşım, her öğrencinin kendini ifade edebilme fırsatını yakalayabileceği gibi, düşünmeyi ve çözüm üretmeyi gerektiren ortamlar sunuyor.

Okulumuzda projeler daima bir sunumla kapatılmak durumundadır. Değerlendirme niteliğinde olan bu sunumların şekli, konstrüktif bir çalışma, sergi, drama sunumu, seçici algı çalışmalarının yapılabileceği gezi, defile, fuar vb. şekillerde olabiliyor. Velilerimizi de bu süreçlere dahil etmeyi seviyoruz/ istiyoruz. Sağ olsunlar bize her zaman destek olduklarını hissettiriyorlar. Birlikte hareket edebildiğimiz sürece çocuklarımız için faydalı olabileceğimize inanıyoruz.

 OKULUNUZDA VERECEĞİNİZ OKULÖNCESİ EĞİTİM PROGRAMLARINI PLANLARKEN NELERİ GÖZ ÖNÜNDE BULUNDURDUNUZ?

Okul öncesi yaş grubunun gelişim özelliklerini dikkate alarak plan ve programlarımızı oluşturuyoruz. Öğrencilerimizin dil, sosyal duygusal, motor, öz bakım ve bilişsel alanlarda kendilerini geliştirebilecekleri çalışmalar ve etkinliler hazırlıyoruz. Beyin- beden koordinasyonları, işitsel ve görsel algı ayrıştırmaları ve bütünlemeleri, sayısal ve sözel gelişimleri, kendilerini ifade edebilme yeteneklerini, davranış kazanabilmeleri ve özellikle değerlerle yetişmeleri bizim için önemlidir. Programımızı branş öğretmenlerimizin girdikleri dersleri ile de destekliyoruz. Satranç, bilişim teknolojileri, halk oyunları/dans, beden eğitimi, müzik ve görsel sanatlar dersleri gibi.

ÇOCUKLARIMIZA EĞİTİM VERECEK ÖĞRETMENLERİ HANGİ KRİTERLERE GÖRE SEÇİYORSUNUZ?

Bize başvuran öğretmen adayları, birkaç aşamadan oluşan mülakat süreçlerinden geçerler. Mülakatlarda, öğretmen adaylarının mesleğini sevmesine, kendini geliştiriyor olmasına, yeniliklere ve öğrenmeye açık olmasına dikkat edilir. Öğretmenlerimiz insanlara karşı sevgi, sabır ve hoşgörü ile yaklaşabilmelidir. Vizyon sahibi olmalı, çocukların ihtiyaçlarını hissedebilmelidir.

SINIFLARINIZ KAÇ KİŞİLİK? 20 kişiliktir (max.) ÖĞRETMENLERİNİZ BRANŞ ÖĞRETMENLERİ Mİ?

Okul öncesi, İngilizce ve branş öğretmenleridir (dersine göre)

SINIFLARDA KAÇ ÖĞRETMEN GÖREV YAPMAKTADIR?

2 öğretmen

OKULUNUZ HANGİ YAŞ GRUBUNA HİZMET EDİYOR?

(  ) 0-2 Yaş Grubu (  ) 2-3 Yaş Oyun Grubu (  ) 3-4 Yaş Oyun Grubu (X ) 4-6 Yaş Okul Öncesi (X ) İlköğretim (X ) Ortaöğretim

OKULUNUZDA BESLENMEDE AŞAĞIDAKİLERDEN HANGİSİ MEVCUT?

(X) Sabah Kahvaltı (X) Öğle Yemeği (X) İkindi Kahvaltısı ( )  Akşam Yemeği ( ) Ara Öğünler

OKULUNUZDA YEMEK HİZMETLERİNDE HANGİSİNİ TERCİH EDİYORSUNUZ?

( ) Yemeği dışardan temin ediyoruz. (X) Kendi mutfağımız var.

OKULUNUZDA SOSYAL, OKUL DIŞI AKTİVİTELERİ VAR MI? NELERDİR?

Var. Tiyatro, sinema ve projelerimiz kapsamında düzenlenen geziler.

OKULUNUZDA HAVUZ VAR MI?

( ) Var          (X ) Yok

BELİRLİ GÜN VE HAFTALAR DAHİLİNDE ETKİNLİKLERİNİZ OLUYOR MU?

Evet. Milli, manevi ve insani değerlerimizi, Atatürk’e saygı ve sevgiyi önemsiyoruz, vurguluyoruz.

ETKİNLİKLERİNİZDE VELİ KATILIMI OLUYOR MU?

Evet. KÜÇÜK YAŞ GURUBU İÇİN UYKU ODA DÜZENİNİZ VAR MI?

( ) Evet         (X )  Hayır

OKULUN GÜVENLİĞİ VAR MI?

(X ) Evet       ( ) Hayır

OKULUNUZ SAAT KAÇ ARALIĞINDA AÇIK?

08.00 itibariyle giriş başlar. Anasınıflarında 08.25-16.00 arasında eğitim devam eder. 16.00 sonrası nöbetçi öğretmen gözetiminde etüt başlar 17.50 de biter.

OKULUNUZ TAM GÜN MÜ YOKSA YARIM GÜNDE EĞİTİM VAR MI?

(X ) Tam Gün                   ( )Yarım Gün

OKULUNUZDA SAĞLIK HİZMETLERİNDE AŞAĞIDAKİLERDEN HANGİSİ MEVCUT?

(X ) Doktor Kontrolü (X ) Psikolojik Danışmanlık

OKULUNUZDA EĞİTSEL FAALİYETLERDEN HANGİSİ/HANGİLERİ MEVCUT?

(X ) Yabancı Dil Eğitimi ( ) Yüzme (X ) Satranç (X ) Müzik (X ) Jimnastik (X ) Drama (X ) Orf Eğitimi (X ) Bale (X ) Akil Ve Zeka Oyunlar Diğer ….Halk oyunları, Beden Eğitimi,………….

OYUN GRUBUNUZ VAR MI? (Buradaki belirtilmek istenen saatlik çocuk oyun etkinlikleridir)

( ) Evet                 (X ) Hayır

KARDEŞ OKULUNUZ VAR MI? (KİTAP, KIYAFET, OYUNCAK VS. LERİ İHTİYACI OLAN OKULLARLA PAYLAŞMA PROJESİ).

(X ) Evet               ( ) Hayır

OKULUN GÜNCEL BİLGİLERİ

Adres: Belediye Evleri Mah. 84186 Sok. No:1 Çukurova/ Adana

Tel:  0 (322) 248 25 65

Web:    https://www.finalokullari.com.tr/adana

Facebook:  https://www.facebook.com/adana.ozelfinalokullari/

İnstagram:  https://www.instagram.com/adanafinal/

GÖRSELLER

Yazar Hakkında

/images/manolya-1.png

Manolya GÜMÜŞAY

Profesyonel Koç - Yönetici

annerehberi.com.tr yazarı

Yazarın tüm makaleleri

Yorum yap