DEV ÇOCUK ANAOKULU

İtiraf etmeliyim ilk gördüğümde çok şaşırdım Havva hanımı, çok genç, formda, idealist hele birde bu okulun kurucusuyum demez mi? Ben bir şey söylüyorum “aynı benim cümlelerim” diyor, kendisi bir şey söylüyor bu kez ben “bende böyleyim” diyorum. Ruh ikizimi bulduğumu hissettim birden sanki. Üniversite yıllarında, okul öncesi öğretmenliğinde okuyan arkadaşlarıyla ara sıra stajlara birlikte gitmiş. Onlara yardım etmiş. Çocuklara sevdası, onlar için bir şeyler yapma isteği o zamanlarda belirmiş içinde. Hal böyle olunca Adanamıza Dev yürekli çocuklar yetiştirmek için 3 yıl önce kolları sıvamış. İyi de yapmış Havva Hanım. Etkinlik tarihimiz belli, detayları belli takipte kalın sevgili takipçiler. Şimdi sizleri bilgiyle donatılacağınız yeni bir yazı ile baş başa bırakıyorum.

BİZE OKULUNUZDAN VE OKULUNUZDA UYGULAMAKTA OLDUĞUNUZ EĞİTİM SİSTEMİNİZDEN BAHSEDER MİSİNİZ?

3-6 yaş aralığında okul öncesi eğitim veren tam zamanlı bir okuluz. MEB müfredatı ile birlikte, yaş gruplarına uygun hazırlanmış özel bir program kapsamında 4 grup oluşturuyoruz.

Play and Learn Team – 3 yaş

Eco-friendly Team – 4 yaş

Healty and Gym Team – 5 yaş

Science and Math Team – 6 yaş

Gruplarımız müfredatımızda mevcut olan eğitim alanlarımızı yansıtan içerikleri oluşturmaktadır. Öğrenme sürecinde; oyun, doğa, çevre bilinci, ekoloji, sağlık, doğru beslenme, hareket eğitimi, bilim, fen, matematik ve ilköğretime hazırlık eğitim sistemimizin temel başlıklarıdır.

Bu başlıklar altında, toplumsal değerlerimizi de gözeterek çağın gerektirdiği teknolojik alanlara da önem veriyoruz. Küçük atölyeler kurup çocuklarımızın sebep-sonuç ilişkisi kurabilen, üretebilen, çözüm odaklı ve özgüvenli ilerlemelerini sağlıyoruz.

STEM: Fen, Teknoloji, Mühendislik ve Bilim alanlarını kapsayan disiplinler arası bir sistemdir. Türkiye’de FeTeMM Eğitimi adı altında 2012 yılından beri çalışmalar başlamıştır. Dev Çocuk olarak çocukların sahip olduğu yaratıcılığı kullanarak ve meraklarını destekleyerek; problem odaklı çalışmayı, çözüm üretmeyi, proje oluşturma ve yürütmeyi ders olarak hayatın bir parçası gibi aşılamak amacı ile STEM eğitimi uyguluyoruz.

Maker ve Kodlama: Ezberci eğitimden uzak, yaparak ve deneyerek öğrenmeyi sağlayan, yanılarak doğruya ulaştıran, düşün, tasarla ve yap mantığında açtığımız bir atölyedir. Geleceğin mühendis, tasarımcı ya da üreticilerine en basit haliyle teknolojiyi ve dijital dünyayı kullandırarak oyun üretiyoruz.

Akıl oyunları: Atölyemizi çocuklarımızın;

  • Her uygulamada farklı bir beceriyle karşılaşarak kendini geliştirmeleri
  • Geometri ve matematik konularını oynayarak öğrenmeleri
  • Her öğrencinin oyunlardaki aktif rollerinden dolayı aktif kişilik kazanmaları
  • Yapılan etkinliklerden dolayı her öğrencinin proje odaklı düşünmeleri
  • Grup bilinci ve ekip ruhunun oluşması
  • Her öğrencinin kendini tanıması ve becerilerini keşfetmesi

amaçlarıyla kurduk.

Çocuklarımızın sosyal ve eğitsel olarak desteklenmelerinin yanında pedagojik olarak da gelişimlerinin destelemek için Pedagog Pınar KAYA DÖŞLÜ ile çalışıyoruz. Çocuklarımız için ihtiyaç duydukları gelişim testlerinin yapılması, raporlanması ve gelişim takiplerinin izlenerek velilerin bilgilendirilmesini sağlıyoruz. Ayrıca yılda en az 5 kez olacak şekilde anne baba seminerleri düzenliyoruz. Sorumluluk, iletişim, uyku, beslenme gibi bir ebeveyn için sorun olacak temel konular hakkında velilerimiz ile sohbet ediyor, onları bilgilendiriyor ve sonuçlarını takip ediyoruz.

OKULUNUZDA VERECEĞİNİZ OKULÖNCESİ EĞİTİM PROGRAMLARINI PLANLARKEN NELERİ GÖZ ÖNÜNDE BULUNDURDUNUZ?

Çocuğu, toplumda tek başına kabul gören bir birey olarak geleceğe hazırlamak amacıyla okul öncesi eğitimin çok yönlü olması görüşündeyiz. Çocuklarımızın akademik gelişimlerini desteklemekle birlikte, günlük yaşam becerileri kazandırmayı da hedefliyoruz. Bilişsel gelişimleri kadar özgüveni yüksek, ilgi ve yeteneklerinin farkında, kendine özgü bireyler olmalarını da önemsiyoruz. Bu anlayışla dünyada yaygınlaşmış eğitim sistemlerin, toplumumuza ve değerlerimize uyarlanmış şekilde modelliyoruz. Montessori, Reggio Emilio ve Waldorf gibi…

Her çocuk özeldir ve her çocuğun farklı bir konuda desteğe ihtiyacı vardır. Çocuklarımız ile tanıştıktan sonra onlara özel program hazırlamak için; anneden destek alarak güven inşaa ettiğimiz minimum 3 günlük alıştırma süreci geçiriyoruz. Ardından sınıf içi, okul dışı ders, atölye ya da etkinliklerde çocuğumuzu bire bir gözlemleyip, onun duygularına erişebilmek için oyun terapisine alıyoruz. Özellikle uyaran eksikliği yada atipik otizm teşhisi ile gelen çocuklarımızda oyun terapisi çocuğa açılan bir kapı bizim için. Her çocuk için hazırladığımız gözlem ve terapi raporu sonrasında ebeveynler ile görüşüyor, çocuğumuz için özel programımızı sunuyor ve evde çocuğumuza nasıl destek verebilecekleri konusunda bilgilendiriyoruz.

ÇOCUKLARIMIZA EĞİTİM VERECEK ÖĞRETMENLERİ HANGİ KRİTERLERE GÖRE SEÇİYORSUNUZ?

0-6 yaş aralığında her çocuğun muhakkakki her şart ve durumda güven, sevgi ve ilgiye ihtiyacı olduğu inancındayız. Bu sebeple öğretmenlerimizde içgüdüsel olarak koşulsuz sevgi ve şefkat olmasına özen gösteriyoruz. Bununla birlikte eğitim düzeyi aldığı diploma ile sınırlı kalmamış, bilgi ve tecrübesini kullanarak yenilikler üreten ve idealleri olan öğretmenler ile çalışmayı tercih ediyoruz. Ayrıca okulumuzun eğitim anlayışı ile öğretmenimizin örtüşüyor olması gerekmektedir.

OKULUNUZDA BESLENME DÜZENİ NASILDIR ?

(x) Sabah Kahvaltı

(x) Öğle Yemeği

(x) İkindi Kahvaltısı

( )  Akşam Yemeği

(x ) Ara Öğünler (2 ara öğün)

Yemeklerimizi aşçımız pişirir. Dışarıdan ve hazır hiçbir ürün kullanılmaz mutfağımızda. Beslenme değerleri gözetilerek hazırlanmış yemek menülerimiz aylık olarak velilerimizle paylaşılır. Her grup  kendi saatinde öğretmenleri ile yemeğini yer.

OKULUNUZDA SOSYAL, OKUL DIŞI AKTİVİTELERİ VAR MI? NELERDİR?

Çocuklarımızı toplumda özgüvenli bir birey olarak hazırlamayı amaçlamışken; toplumdan ve sosyal çevreden uzak durmamız imkansız. Tiyatro ve sinema  yılın başından itibaren vazgeçilmezimizdir. Bununla birlikte dönem içinde başlayarak yüzme, binicilik ve tenis eğitimleri veriyoruz. Doğa keşifleri yapmayı da çok seviyoruz.

BELİRLİ GÜN VE HAFTALAR DAHİLİNDE ETKİNLİKLERİNİZ OLUYOR MU?

Tüm özel gün ve haftalarımız önemine uygun bir şekilde farkındalık oluşturarak işlenir.

ETKİNLİKLERİNİZDE VELİ KATILIMI OLUYOR MU?

Velinin dahil olmadığı bir eğitim programı okul öncesinde düşünülemez bile.  Hem öğretim metotlarımız hem de sosyal olarak düzenlediğimiz etkinliklerde muhakkak ki veli iletişimi ve katılımı ile ilerleriz.

OKULUNUZDA EĞİTSEL FAALİYETLERDEN HANGİSİ/HANGİLERİ MEVCUT?

Yüzme

Yabancı dil

Akıl oyunları

Görsel sanatlar

Satranç

Drama

STEM

Scamper

Binicilik

Orff-ritm

Maker ve kodlama

Dans

SOSYAL SORUMLULUK PROJELERİNDE YER ALIYORMUSUNUZ?

3 yılda 5 sosyal sorumluluk projesi kapsamında köy anaokullarımıza eğitsel materyal temini sağladık. Sosyal sorumluluk projelerimizde velilerimizden gördüğümüz büyük destek sayesinde köy çocuklarımız için oyuncak ve kıyafet desteği de sağlayabildik. Önümüzdeki projemiz kardeş okullarımızdan birisi için minik bir kütüphane hazırlamak olacak.

OKUL ÖNCESİ EĞİTİMDE FARKINDALIK YARATMAK İÇİN NELER YAPIYORSUNUZ?

Anadolu Anaokulları Derneği üyesiyiz. Derneğimizin Adana’daki üyeleri ve faaliyetleri için öncülük yapıyoruz. Derneğimiz temelleri sağlam atılmış bir nesil yetişmesini sağlayacak okul öncesi öğretim kurumlarının daha etkin ve kaliteli olmasını sağlamak amacıyla Aralık 2017 de kuruldu. Özel okul öncesi öğretim kurumları arasında, eğitsel kültürel, yasal ve ekonomik alanlarda; eşgüdüm, etkileşim ve dayanışmanın sağlanmasını, aynı rekabet koşullarında okul öncesi eğitimin güçlenmesini hedefliyoruz.

Ruhsatsız okula ‘hayır’ diyoruz imza kampanyası başlattık

Ülkemizde canımız evlatlarımızı emanet ettiğimiz anaokullarında maalesef ki ürkütücü tablolar ile karşılaşmaktayız. Milli Eğitim Bakanlığı’nın müfredatından bihaber eğitim programları sunan sözde eğitim kurumlarında minik canlarımız fiziksel, ruhsal şiddete maruz kalıyor, cinsel istismara uğruyor hatta ve hatta yitip gidiyor. Tabelasında MEB logosu yada Anaokulu ifadesi yer almadığı halde kendisini eğitim kurumu gibi aksettirip, bu izlenimi yaratmak için çeşitli alternatif isimler kullanıyorlar. Aslında bu o yerin anaokulu ruhsatı olmadığını, sadece ‘ticarethane’ olarak faaliyet gösterdiğine işaret ediyor.

Anaokulları, mevzuatta okul öncesi eğitim kurumları olarak yer alıyor. Bu yüzden mutlaka Milli Eğitim Bakanlığı’ndan (MEB) ruhsat almaları gerekiyor.

ÇOCUKLARINIZI GÖNDERDİĞİNİZ ANAOKULLARINA MUTLAKA MEB RUHSATI SORUN

Çünkü ruhsat alınması sırasında, deprem raporu alınması, binanın iskanın olması, yangın ve emniyet açısından gerekli önlemlerin alınması gibi çocukları koruyacak kontroller yapılıyor. Çalıştırılan eğitmenden aşçısına kadar mesleki yeterlilikleri kontrol ediliyor.

Aksi halde ruhsatsız kurumda bir problem oluşması durumunda aileler muhatap bulamıyor. Evlatlarımız mağduriyetleriyle kalıyor.

OKULUN GÜNCEL BİLGİLERİ

Adres: 100. Yıl Mah. 85009 Sok. No: 5 Çukurova /ADANA

Tel : 0322 256 66 55  Gsm : 0532 519 58 06

Web: www.devcocuk.com

Facebook: www.facebook.com/devcocukanaokulu

İnstagram: https://www.instagram.com/devcocukanaokulu/

GÖRSELLER

Yazar Hakkında

/images/manolya-1.png

Manolya GÜMÜŞAY

Eğitim Koçu

annerehberi.com.tr yazarı

Yazarın tüm makaleleri

Yorum yap