01 KÄ°DS KREÅž VE GÃœNDÃœZ BAKIMEVÄ°

Bu kadar keyif alacağım bir sohbet olacağını tahmin etmeden adım attığım bir okul 01 Kids Anaokulu. Bir velileri bana özelden ulaÅŸarak “neden burasıyla görüÅŸmediÄŸimi, kendisinin çok memnun olduÄŸunu" iletti.  Bende “okul müdürünün www.annerehberi.com.tr web sayfamı incelemelerini, projemde yer almak isterlerse seve seve gidip görüÅŸeceÄŸimi” söyledim. Hatta okullara nasıl yer verdiÄŸim ve projemin ilerleyiÅŸiyle ilgili “sosyal sorumluluk projemiz ilerliyor” baÅŸlıklı bir yazı yayınladım, mesaj la bana ulaÅŸan duyarlı velimizden sonra. Gülin Hanım beni aradı ve projemde yer almak istediklerini iletti. Havalara uçtum ve randevulaÅŸtık. Süper sıcak bir ortamda, beni bıraksanız saatlerce projemi, yapacaklarımı, ulaÅŸmak istediÄŸim yerleri anlatırım. Okulun kurucusu Aygül Yalçın ve Okul Müdürü Gülin hanımı da bıraksanız okulda minik afacanlarla nasıl kaliteli zaman geçirdiklerini anlatırlar. Neyse zamanımız vardı ve birlikte neler yapabileceÄŸimiz konuları da (0-3 yaÅŸ çocuklar için etkinlikler gibi) dahil olmak üzere birçok konuyu konuÅŸma fırsatımız oldu. Araya röportajı sıkıştırdım merak etmeyin (:)). Åžimdi keyifli ve bilgi dolu yazımızla sizleri baÅŸ baÅŸa bırakıyorum.

OKULUNUZDAN VE OKULUNUZDA UYGULAMAKTA OLDUĞUNUZ EĞİTİM SİSTEMİNİZDEN BAHSEDER MİSİNİZ?

Ben okulun kurucusu Aygül Yalçın, 11 yıl önceydi kızım 2 yaşındayken bir anaokuluna kaydettirdim, 50’lik puzzle yaptığını gururla öÄŸretmeniyle paylaÅŸtım, öÄŸretmen gözlerini açarak hayretler içerisinde “bunu neden yaptınız” diyerek beni uyardı ve bilgilendirdi. Bunun bilimsel olmadığını çocuÄŸa yarardan çok zarar vereceÄŸini öÄŸrendim. Bu eÄŸitiminde bir kitabı olduÄŸuna kanaat getirdim, her annenin öÄŸretmen olamayacağını, yanlış adımlar attırabileceÄŸini anladım.  Böylece 10 yıl önce okul öncesi eÄŸitim sektörüne girme kararı aldım. 5 yıl önce de 01 Kids KreÅŸ Ve Gündüz Bakımevi açılmış oldu.

Okul olarak 0-6 yaÅŸ gurubuna hitap ediyoruz. Ä°ÅŸimizin en keyifli kısmının 0’dan baÅŸlamak olduÄŸunu düÅŸünüyoruz, çocuklarımız uzun yıllar bizimle devam edebiliyorlar.

OKULUNUZDA VERECEĞİNÄ°Z OKULÖNCESÄ° EĞİTÄ°M PROGRAMLARINI PLANLARKEN NELERÄ° GÖZ ÖNÜNDE BULUNDURDUNUZ?

Daha çok müzik ve oyunla eÄŸitim vermeyi amaçlıyoruz. Birçok uygulamadan esinleniyoruz. Scamper ve Gems uygulamamaları kullanıyoruz. Anadiline yönelik farklı düÅŸünmeyi amaçladığımız bir anadili çalışması, Gems ise matematiÄŸin bir proje halinde sunulması ve öÄŸrenilmesi.

Planını yap hatırla adında bir de oyun oynama uygulamamız var, 3-6 yaÅŸ çocuklarımıza uygun.  Planını yap hatırla oyununda öncelikle plan yapma ve yaptığı planı hatırlama, hedef bu, uygulamada en önem verdiÄŸimiz ÅŸey anektod tutmaktır, bu tamamen geliÅŸimi gözlemlenmesi ve ilerleyen süreçte geliÅŸimin deÄŸerlendirilmesi için uygulanmaktadır. Öncelikle bir oyuna baÅŸlamadan önce çocuklarımıza oyun köÅŸelerini sunuyoruz. Hangi oyun köÅŸesinde ne yapmak istediÄŸini soruyoruz ve ne yapmak istediÄŸini not alıyoruz. ÖrneÄŸin; evcilik, tamir köÅŸesi, sanat köÅŸesi, fen ve doÄŸa köÅŸesi, anadili köÅŸesi blok ve puzzle köÅŸesi vb. Daha sonra oyun esnasında yanlarına gidiyoruz ve planladığı oyun sürecini yaşıyor mu, onu gözlemliyoruz ve sonunda toparlanıp ne anladık, neler yaptık çocuktan anlatmasını istiyoruz. Bu aktivite zaman içinde planlı olmayı öÄŸretmeyi amaçlıyor.

Legoların çok önemli olduÄŸunu düÅŸündüÄŸümüz için okulumuzda küçük bir lego atölyesi kurduk. Erken yaÅŸ dönemi dil eÄŸitimin önemine inanan bir kurumuz, 0-3 yaÅŸla 2. dil Ä°ngilizce, 3-6 yaÅŸta ise Almancayla 3. dil eÄŸitimini veriyoruz.

Sanat projeleri hazırlıyoruz, 3 boyutlu sanat projeleri üretiyoruz. Büyük kolileri, materyalleri deÄŸerlendirerek 3 boyutlu üretimler yapıyoruz.

SCAMPER VE GEMS Ä°LE Ä°LGÄ°LÄ° BÄ°RAZ DAHA DETAYLI BÄ°LGÄ° ALABÄ°LÄ°R MÄ°YÄ°Z?

SCAMPER yönlendirilmiÅŸ beyin fırtınası tekniÄŸidir. Bundan dolayı uygulamalar sırasında çocukların söyledikleri her fikir deÄŸerlendirilmeli ve farklı düÅŸünmeleri için cesaretlendirici olma gibi ilkeler yerine getirilmelidir. SCAMPER’ in özelliÄŸi, tek bir nesne üzerinde ve daha önceden belirlenmiÅŸ adımları takip ederek, o nesne hakkında beyin fırtınası yapılmasıdır. Ancak bu beyin fırtınası, klasik beyin fırtınası tekniÄŸinin aksine belirli basamaklar izlenerek gerçekleÅŸtirilmektedir. SCAMPER ile seçilen nesne deÄŸiÅŸtirilir, geliÅŸtirilir, parçalara ayrılır ya da baÅŸka nesneler ile birleÅŸtirilmektedir. Farklı fikirlerin ortaya çıkabilmesi için öÄŸrencilere sorular yöneltilmekte ve bu sorular, öÄŸrencilerin düÅŸünmedikleri ya da düÅŸünemedikleri yönleri de düÅŸünmelerini, yaratıcılıklarını ve düÅŸünme becerilerini geliÅŸtirmelerine olanak tanımaktadır.

SCAMPER TekniÄŸi’ ni uygularken ÅŸemsiyeyi örnek nesne olarak gösterir ve bu örnek üzerinden tekniÄŸin bütün adımlarını planlarsak, aÅŸağıdaki gibi örnek bir çalışma ÅŸeması ortaya çıkacaktır:

1-Yer DeÄŸiÅŸtirme (substitude ) Åžemsiyenin yerine ne kullanabiliriz? 2-BirleÅŸtirme (Combine) Åžemsiyeyi baÅŸka hangi nesneyle birleÅŸtirebiliriz? gibi. GEMS

GEMS (Great Explorations in Math and Science-Fende ve Matematikte Büyük AraÅŸtırmalar), heyecan verici etkili fen ve matematik etkinliklerini sınıflara taşıyan kaliteli ve esnek bir ders programıdır. Fermuarlı bir çanta içinde gerçekleÅŸen kimyasal tepkimeden dev boyutlu sabun köpüklerinin oluÅŸturulmasına, uzaydan geldiÄŸi söylenen garip yeÅŸil bir maddeden güneÅŸ ısısı deneylerine kadar bütün GEMS etkinliklerinin amacı, temel bilimsel kavram ve yöntemleri açıklarken hayal gücünü etkilemektir.

Ä°lk olarak Lawrence Bilim Merkezi’nde geliÅŸtirilmiÅŸ ve ardından ülke çapında yüzlerce öÄŸretmen tarafından sınanmış olan GEMS öÄŸretmen kılavuzları, öÄŸretmenlerin en çok fayda saÄŸlayabileceÄŸi ÅŸekilde güncelleÅŸtirilmektedir.

GEMS etkinlikleri, kolayca elde edilebilen, ucuz malzemelerle gerçekleÅŸtirilir ve özel bir fen ya da matematik eÄŸitimi almış olmanızı gerektirmez. ÖÄŸretmen kılavuzlarında, her bir ünitede kullanılacak malzemeler hakkında ayrıntılı bilgi verilmekte ve etkinliklere nasıl hazırlanılması gerektiÄŸi anlatılmaktadır. Ünitelerin iÅŸlenme süreleri öÄŸrencilerinizin durumuna baÄŸlı olacaktır, ama önerilen süre 2 – 12 derstir. Ortalama bir ünitenin hangi sınıflar için önerildiÄŸi belirtilmektedir. Üniteler anasınıfından baÅŸlayarak onuncu sınıfa kadar kullanılabilmektedir. Bununla beraber, birçok öÄŸretmen, etkinlikleri daha küçük ya da daha büyük öÄŸrencilere uyacak ÅŸekilde deÄŸiÅŸtirmiÅŸtir.

GEMS üniteleri, fen bilgisi eÄŸitiminde “gözetimli keÅŸif” yönteminin en iyi yönlerini yansıtmaktadır. Gözetimli keÅŸif yöntemi bireylerin öÄŸrenime doÄŸrudan katılımını vurgular. Bu tür etkinlikler, sadece ders kitaplarının kullanıldığı yönteme oranla daha fazla güdülenme yaratmakta ve bilim adamlarının gerçekte ne yaptığının daha gerçekçi bir ÅŸekilde anlaşılmasına katkıda bulunmaktadır. Daha da önemlisi, GEMS etkinlikleri öÄŸrencilerin temel fen ve matematik kavramlarını anlamalarını ve günlük yaÅŸamlarında gerek duydukları sorgulama alışkanlığını edinmelerini saÄŸlamaktadır. GEMS “Bilim ÅženliÄŸi ÖÄŸretmen Kılavuzları” sınıflarda gerçekleÅŸtirilebilecek bir dizi gösteriyi anlatmaktadır. ÖÄŸrenciler, ön planda oldukları rahat bir ortamda, belirli tek bir sonuca ulaÅŸmalarının gerekmediÄŸi araÅŸtırmalarda görev almaktadır. Bilim ÅŸenlikleri okullarda ve kamuya açık alanlarda büyük gruplara yönelik olarak da düzenlenebilmektedir.

GEMS Projesinin Amaçları Nelerdir?

GEMS Projesi ÅŸu amaçları gerçekleÅŸtirmek için etkinliÄŸe dayanan bir yöntemi kullanmaktadır:

  • Bağımsız öÄŸrenen ve eleÅŸtirel düÅŸünebilen bireyler yaratmak.
  • ÖÄŸrencilerin fen ve matematikteki öncü kavramları anlamalarını saÄŸlamak.
  • Temel fen ve matematik becerilerinin önemini göstermek.
  • Fen ve matematiÄŸe karşı olumlu bir tutum edinilmesini saÄŸlamak.

ÇOCUKLARIMIZA EĞİTÄ°M VERECEK ÖÄžRETMENLERÄ° HANGÄ° KRÄ°TERLERE GÖRE SEÇÄ°YORSUNUZ? 

En önemlisi çocuk geliÅŸimi mezunları olmaları, çocuk ruhuna dokunabilen genç dinamik ve oyun oynarken kendisi de eÄŸlenebilen öÄŸretmenleri tercih ediyoruz.

SINIFLARINIZ KAÇ KİŞİLÄ°K?

0-2 yaÅŸ gurubu 10 kiÅŸiye kadar ve 2 öÄŸretmenli, 3-6 yaÅŸ arasında 15 kiÅŸilik sınıflarımız.

OKULUNUZ HANGÄ° YAÅž GRUBUNA HÄ°ZMET EDÄ°YOR?

( x) 0-2 YaÅŸ Grubu (x) 2-3 YaÅŸ Oyun Grubu (x) 3-4 YaÅŸ Oyun Grubu (x)  4-6 YaÅŸ Okul Öncesi ( ) Ä°lköÄŸretim ( ) OrtaöÄŸretim  

OKULUNUZDA BESLENMEDE AÅžAÄžIDAKÄ°LERDEN HANGÄ°SÄ° MEVCUT?         

(x) Sabah Kahvaltı (x) ÖÄŸle YemeÄŸi (x) Ä°kindi Kahvaltısı ( )  AkÅŸam YemeÄŸi (x ) Ara ÖÄŸünler

OKULUNUZDA YEMEK HÄ°ZMETLERÄ°NDE HANGÄ°SÄ°NÄ° TERCÄ°H EDÄ°YORSUNUZ?

( ) Yemeği dışardan temin ediyoruz. (x) Kendi mutfağımız var.

Ayda bir mutfak etkinliÄŸi düzenliyoruz. Çocuklarımız  Kendi ikindi kahvaltılarını kendileri hazırlıyorlar. AÅŸçı teyzelerinin yaptığı yemeÄŸi annelerinden daha lezzetli yaptığını söylüyorlar.

OKULUNUZDA SOSYAL, OKUL DIÅžI AKTÄ°VÄ°TELERÄ° VAR MI? NELERDÄ°R?

Ayda bir kere dış alan gezilerine gidiyoruz. Sinema, tiyatro, sanat atölyeleri, kütüphane, müze gezileri vb. geziler 3-6 yaÅŸ gurubu için düzenleniyor.

OKULUNUZDA HAVUZ VAR MI? ( ) Var                               (x) Yok

BELÄ°RLÄ° GÜN VE HAFTALAR DAHÄ°LÄ°NDE ETKÄ°NLÄ°KLERÄ°NÄ°Z OLUYOR MU?

Belirli gün ve haftaların hepsini önemsiyor ve planlı bir ÅŸekilde eÄŸitim programımızın içerisine alıyoruz.

ETKÄ°NLÄ°KLERÄ°NÄ°ZDE VELÄ° KATILIMI OLUYOR MU?

Mutlaka aile katılımlı etkinliklerimiz oluyor. Okulumuzda aile katılımı iki ÅŸekilde uygulanıyor;  birincisi ebeveyn katılımı, anne ve baba okula gelerek guruba liderlik yapıyor, seçtiÄŸi bir çalışmayla sınıfta yaklaşık bir saat geçiriyor. Ä°kinci çalışmamız öÄŸrencim olur musun çalışması, bu çalışmayla da çocuklarımız öÄŸretmen, lider, ailelerimiz öÄŸrenen oluyor ve renkli çalışmalar ortaya çıkıyor.

KÜÇÜK YAÅž GURUBU Ä°ÇÄ°N UYKU ODA DÜZENÄ°NÄ°Z VAR MI?

(x) Evet                             ( )  Hayır

OKULUN GÜVENLİĞİ VAR MI? ( x) Evet                             () Hayır

OKULUNUZ SAAT KAÇ ARALIÄžINDA AÇIK?

Sabah 7:30- 18:30

OKULUNUZ TAM GÜN MÜ YOKSA YARIM GÜNDE EĞİTÄ°M VAR MI?

(x) Tam Gün                   ( )Yarım Gün

OKULUNUZDA SAÄžLIK HÄ°ZMETLERÄ°NDE AÅžAÄžIDAKÄ°LERDEN HANGÄ°SÄ° MEVCUT?

() Doktor Kontrolü (x) Psikolojik Danışmanlık

OKULUNUZDA EĞİTSEL FAALİYETLERDEN HANGİSİ/HANGİLERİ MEVCUT?

( x) Yabancı Dil EÄŸitimi ( ) Yüzme (x ) Satranç (x ) Müzik (x ) Jimnastik (x ) Drama (x ) Orf EÄŸitimi (x ) Bale ( x) Akil Ve Zeka Oyunlar DiÄŸer; ………………………………..

OYUN GRUBUNUZ VAR MI? ( ) Evet                              (x) Hayır

0-6 yaÅŸ dahilinde saatlik bakım hizmeti belli ücret karşılığında verebilmekteyiz.

KARDEÅž OKULUNUZ VAR MI? (KÄ°TAP, KIYAFET, OYUNCAK VS. LERÄ° Ä°HTÄ°YACI OLAN OKULLARLA PAYLAÅžMA PROJESÄ°).

(x) Evet                             ( ) Hayır Devlet okullarına da çeÅŸitli desteklerde bulunuyoruz. Sevgi evlerini destekliyoruz.

OKULUN GÜNCEL BÄ°LGÄ°LERÄ°

Adres: Huzurevleri mahallesi 77119 sok. Kıvanç towers sitesi A blok No:6/1 Çukurova/Adana
 

Web: http://01kids.net/

Facebook: https://www.facebook.com/01kidsgarden

Ä°nstagram: https://www.instagram.com/adanakids/  

GÖRSELLER

         

Yazar Hakkında

/images/manolya-1.png

Manolya GÜMÜŞAY

Profesyonel Koç - Yönetici

annerehberi.com.tr yazarı

Yazarın tüm makaleleri

Yorum yap