Okula Yeniden Giriş İçin Rehber

Amerikan Pediatri Akademisi geçtiÄŸimiz günlerde bir kılavuz yayınladı. Bu kılavuzun amacı, çocukların, ergenlerin, personelin ve toplulukların genel saÄŸlığını geliÅŸtiren ve mevcut kanıtlara dayanan okula yeniden giriÅŸ politikaları oluÅŸturmada okullarla iÅŸbirliÄŸi yapan eÄŸitimi, halk saÄŸlığını, yerel liderliÄŸi ve çocuk doktorlarını desteklemekti. Bu kılavuzda yer alan bilgileri özetlemek istiyoruz sizlere.

Okullar çocuk ve ergen geliÅŸimi ve refahı için temeldir ve diÄŸer faydaların yanı sıra çocuklarımıza ve ergenlerimize akademik eÄŸitim, sosyal ve duygusal beceriler, güvenlik, güvenilir beslenme, fiziksel / konuÅŸma ve zihinsel saÄŸlık terapisi ve fiziksel aktivite fırsatları saÄŸlamaktadır. 

AAP, önümüzdeki okul yılı için tüm politika deÄŸerlendirmelerinin, öÄŸrencilerin okulda fiziksel olarak bulunmasını saÄŸlamak amacıyla baÅŸlaması gerektiÄŸini ÅŸiddetle savunmaktadır. Yüz yüze öÄŸrenmenin önemi belgelenmiÅŸtir ve 2020 baharında okulların kapanması nedeniyle çocuklar üzerindeki olumsuz etkilere dair kanıtlar mevcuttur.

Okul kapanışlarının eÄŸitimsel etkisi ve sosyal etkisinin ötesinde, çocuklar ve aileler için gıda güvenliÄŸi ve fiziksel aktivite üzerinde önemli bir etki olmuÅŸtur.

Hiçbir eylem veya eylem kümesi Covid-19 bulaÅŸma riskini tamamen ortadan kaldırmaz, ancak birkaç koordineli müdahalenin uygulanması bu riski büyük ölçüde azaltabilir.

Bazen sosyal mesafe olarak da adlandırılan fiziksel uzaklık, bulaşıcılığın bireyler arasında yayılmasını sınırlama amacıyla insanları ayrı tutma eylemidir. Covid-19 'un yayılma riskini azaltmak önemlidir, çünkü birincil bulaÅŸma modu, yakınlardaki kiÅŸiler tarafından solunum damlacıkları yoluyla olmaktadır.

Hastalık Kontrol ve Önleme Merkezleri (CDC), okulların "mümkün olduÄŸunda en az 1,8 m aralıklarla oturma / sıralar yerleÅŸtirmesini" önermektedir.

Zaman ve mekanda yetiÅŸkin-yetiÅŸkin fiziksel mesafesini artırmaya yönelik diÄŸer stratejiler uygulanmalıdır;

  • Kademeli bırakma ve teslim alma ve hava izin verdiÄŸinde dışarıda bırakma ve teslim alma gibi. 
  • Ebeveynler genel olarak okul binasına girmekten vazgeçmelidir.

AÅŸağıdaki yaÅŸ gruplarının her birindeki öneriler, öÄŸretim stratejileri deÄŸildir, ancak öÄŸrencilerin okullara geri dönüÅŸlerini fiziksel mesafe kılavuzları ve stratejilerin geliÅŸimsel olarak uygun ÅŸekilde uygulanması baÄŸlamında optimize etmeye yönelik stratejilerdir. EÄŸitim uzmanları, çalıştıkları sınıfların veya okulların öÄŸretim ihtiyaçlarına dayalı olarak kılavuzlardan birini veya birkaçını tercih edebilir.

Anaokulu

Okulöncesinde, çocuklar arasındaki fiziksel mesafenin göreceli etkisi, mevcut kanıtlara dayanarak muhtemelen küçüktür ve uygulanması kesinlikle zordur. Bu nedenle, okulöncesi bu popülasyon için daha etkili risk azaltma stratejilerine odaklanmalıdır. Bunlar arasında; El hijyeni, Personel ve aileler için enfeksiyon önleme eÄŸitimi, yetiÅŸkinlerin birbirlerinden fiziksel olarak uzaklaÅŸması, kohortlar (aynı yaÅŸtaki insanların içerisinde bulunduÄŸu bir grup insan) ve dışarıda vakit geçirme yer alıyor.

Yüksek öncelikli stratejiler:

  • Okuldaki çocuklar ve yetiÅŸkinler arasında geçiÅŸi en aza indirmek için grup sınıfları; kohortun tam boyutu, genellikle yerel saÄŸlık departmanının rehberliÄŸine baÄŸlı olarak deÄŸiÅŸebilir.
  • Mümkün olduÄŸunca açık alanlardan yararlanın.
  • Binaya gereksiz ziyaretçileri sınırlayın.

DüÅŸük öncelikli stratejiler:

  • Okulöncesi ortamında çocuklar için yüz kaplamalarının (kumaÅŸ) uygulanması zor olabilir.
  • Okulöncesi yaÅŸtaki çocuklarda sınıf arkadaşı etkileÅŸimlerini / oyunu azaltmak, COVID-19 riskinde önemli bir azalma saÄŸlamayabilir.

Ä°lkokullar

Yüksek öncelikli stratejiler:

  • Zararlar (örneÄŸin, artan el-ağız / burun teması) faydalardan ağır basmadığında (potansiyel Covid-19 risk azaltma) çocuklar yüzlerini örtmelidir.
  • Mümkün olduÄŸunda sıralar 1 ile 1,8 m aralıklarla yerleÅŸtirilmelidir.
  • Okuldaki çocuklar ve yetiÅŸkinler arasındaki geçiÅŸi en aza indirmek için grup sınıfları.
  • Mümkün olduÄŸunca açık alanlardan yararlanın.

DüÅŸük öncelikli stratejiler:

  • Ä°lkokul çağındaki çocuklarda sınıf büyüklüklerinin azaltılmasındaki risk azaltımı, bunu yapmanın zorluÄŸundan daha ağır basabilir.
  • Benzer ÅŸekilde, ilkokul çağındaki çocuklarda sınıf arkadaşı etkileÅŸimlerini / oyunu azaltmak, potansiyel zararları haklı çıkarmak için yeterli COVID-19 risk azaltımı saÄŸlamayabilir.

Orta okul

Ortaokullarda COVID riskinin azaltılması üzerinde fiziksel mesafenin erken çocukluk veya ilköÄŸretime göre daha büyük bir etkisi olması muhtemeldir. Okulun yapısı genellikle öÄŸrencilerin sınıfları deÄŸiÅŸtirmesine dayandığından, bu önlemlerin çoÄŸunun ileri yaÅŸ gruplarında baÅŸarılı bir ÅŸekilde uygulanmasının önünde farklı engeller vardır. Mümkün olduÄŸunda fiziksel uzaklaÅŸma riski azaltma stratejileri için öneriler:

  • Ortaokul ve liselerde 1,8 m’lik bir mesafeyi koruyamadığında (öÄŸrenciler ve yetiÅŸkinler) yüz maskeleri mutlaka takılmalıdır.
  • Yüksek ekshalasyon (soluk alıp-verme içeren etkinlikler) durumlarında (ÅŸarkı söyleme, egzersiz) yakın fiziksel yakınlıktan özellikle kaçınma; bu faaliyetler muhtemelen en güvenli dış mekanda ve yayılmış ÅŸekilde olmalı.
  • Mümkün olduÄŸunda masalar 1-1,8 m aralıklarla yerleÅŸtirilmelidir.
  • Kohort sınıfları mümkünse, öÄŸrenci ve öÄŸretmenlerin çapraz geçiÅŸini mümkün olduÄŸunca sınırlandırın.
    • Grup oluÅŸturmaya yardımcı olabilecek fikirler:
      • Binanın birçok alanında koridor kullanımı ihtiyacını azaltmak için dolap kullanımını ortadan kaldırın.
      • Mümkün olduÄŸunda öÄŸretmenler öÄŸrenciler yerine dönüÅŸümlü olsun.
      • Mümkün olduÄŸunca açık alanlardan yararlanın.
      • ÖÄŸretmenler, mümkün olduÄŸunda ve eÄŸitim sürecini aksatmayacaksa öÄŸrencilerden 1,8 m uzakta olmalıdır.
      • Küçük gruplara tek bir sınıfta izin vermek için seçmeli dersleri yeniden yapılandırın. Küçük bir sınıfta bu mümkün olmayabilir.

Kaynak: https://services.aap.org/en/pages/2019-novel-coronavirus-covid-19-infections/clinical-guidance/covid-19-planning-considerations-return-to-in-person-education-in-schools/

 

 

 

 

Yazar Hakkında

/images/manolya-1.png

Manolya GÜMÜŞAY

Eğitim Koçu

annerehberi.com.tr yazarı

Yazarın tüm makaleleri

Yorum yap