ANAOKULU SEÇERKEN NELERE DİKKAT ETMELİYİZ?

ANAOKULU SEÇERKEN NELERE DİKKAT ETMELİYİZ?

Günümüzde çalışan anne sayısında görülen hızlı artış kreş ve gündüz bakım evi hizmetine olan talebi de arttırmıştır. Oysa okul öncesi eğitimi sadece çalışan annelerin çocukları için değil tüm çocukların gelişimi ve eğitimi için gerekli bir eğitim ortamıdır. Ailenin, tek başına anaokulunun çocuğa sağladığı fiziki ortam, uygun materyal ve yaşıtları ile birlikte sosyalleşme olanağını sağlaması mümkün değildir. Çocuğun sosyal, bilişsel, bedensel ve duygusal gelişimini sağlamak, topluma uyumlu ve etkin bir yaşam sürmesinin temellerini atmak için okul öncesi eğitim şarttır. Dolayısıyla çocuğun kendini gerçekleştireceği bu okul öncesi yaşta kurum seçimi de büyük önem arz etmektedir.

 Ebeveynlerin ana okulunu seçerken göz önünde bulundurmaları gereken nitelikler:

-Sağlıklı ve güvenli bir ortam hazırlanması

-Eğitimin kaliteli olması

-Sınıfla eğitici sayısının önemi

-Sınıfla çocuk sayısının önemi

-Anaokulunun fiziksel özelliklerinin önemi

-Başkalarından alınan olumlu referansların önemi

-Ekonomik yönden avantajlı olması

-Anaokulunun eve yakın olması

-Anaokulunun işyerine yakın olması

- Anaokulunda eğitmen özelliklerinin önemi

Araştırmalardan çıkarılan sonuca göre anaokulu seçiminde farklı değişkenler çok yakın oranlarda seçime etki etmektedir. Her çocuğun yapısının ve ihtiyaçlarının da birbirinden farklı olduğunu gözetirsek okul seçiminde önceliği çocuğa vermek gerekir.

 Okul seçiminde ebeveynler unutmamalıdır ki;

  • Okul öncesi eğitim bakım amaçlı değil eğitim amaçlı olmalıdır.
  • Okul öncesi eğitimde çalışan yönetici ve eğitmenler lisans ya da yüksekokul mezunu olmalıdır.
  • Okul öncesi kurumlar Milli Eğitim ya da Aile ve Sosyal Hizmetler Bakanlığı’na bağlı, ruhsatlı olmalıdır.
  • Okul öncesi eğitim çocukları sosyal ve bilişsel yönden ilkokula hazırlayabilecek müfredatta olmalıdır.
  • Okul öncesi eğitim çocuğa paylaşma, yardımlaşma, işbölümü, bir başkasını dinleme alışkanlığı, dikkatini yoğunlaştırma, başkasının duygu ve düşüncelerine duyarlı olma, esneklik, hoşgörülü düşünme ve davranma alışkanlıkları kazandırmalıdır.
  • Okul öncesi eğitim çocuğu sosyal yönden destekleyecek aktiviteler içermelidir.
  • Okul öncesi eğitim çocukların ilgi ve ihtiyaçlarına cevap verebilecek ortama sahip olmalıdır.
  • Okul öncesi eğitimde okul ve aile arası iletişim güçlü ve sürekli olmalıdır.
  • Okul öncesi eğitim veliyi tatmin etme uğruna çocukları akademik yarışa sokmamalıdır.
  • Okul öncesi eğitim öncelikle çocuğu baz almalıdır.

Ebeveynlerin anaokulu ortamını çok yönlü olarak düşünmesi ve seçimini ona göre yapmaları gerekmektedir. Okul öncesi eğitim, temel yaşam deneyimlerinin ilk adımlarının atıldığı bir eğitim devresini kapsamaktadır. Bu dönemde çocukların ileri yıllarda kullanacağı temel bilgi ve becerilerin alt yapısı oluşmaktadır. Kişilerle olumlu iletişim kurabilme, gurup içinde uygun davranabilme, diğer kişilerin haklarına saygı gösterebilme, duygu ve düşüncelerini topluluk önünde ifade edebilme gibi çağdaş toplumsal yaşantının gerektirdiği davranışların temelleri, okul öncesi dönemde eğitim yaşantıları yoluyla kazandırılmaktadır.

Son olarak anaokulu seçiminde ebeveynlerin "Çocuğumun evde tüm eğitim ve bakım işleri sağlansa bile yine de bu anaokuluna gönderir miydim?” sorusu için kendilerini tatmin edici bir cevap buldukları nokta iyi bir başlangıç için ilk adım olabilir.

ÖZEL DEV ÇOCUK ANAOKULU

KURUCU TEMSİLCİSİ

HAVVA YILDIZ

 

Yorum yap